تأثير آموزش بر آگاهي و نگرش بيماران هموفيل 20 – 12 سال
شناسه پست: 1607
بازدید: 459

بررسی تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیل 

بررسی تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیلاختلالات انعقادی [۱] ارثی پلاسما بعلت نقص در یک پروتئین انعقادی پدید می آید. دو اختلال وابسته به کروموزوم X یعنی فقدان عوامل VIII و IX مسئول اکثر موارد این اختلالات مادرزادی می باشند. این بیماران در معرض خونریزی شدید و ناتوانی مزمن بوده، نیازمند درمانهای طبی اختصاصی هستند (هاریسون، ۲۰۰۱، ص ۲۳۹).

هموفیلی [۲] اختلال ارثی بصورت کاهش یا فقدان فاکتور VII (یکی از پروتئینهای مسئول تشکیل لخته در پلاسما) می باشد که منجر به هموفیلی A می شود نوع دیگر آن، هموفیلی نوع B است که در اثر کاهش فاکتور IX بوجود می آید (گیلبرت [۳]، ۲۰۰۱، ص ۶۷۲).

تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیل ۲۰ – ۱۲ سال

سطح فاکتور انعقادی VIII و IX در حالت نرمال بین ۱۲۰-۵۰% می باشد. هموفیلی بر اساس سطح پلاسمایی فاکتور انعقادی به سه نوع،  هموفیلی شدید [۴] (سطح فاکتور کمتر از ۱% حد نرمال)، متوسط [۵] (۵-۱%) و خفیف [۶] (۲۵-۵%) تقسیم می شود (چودهری [۷]، ۲۰۰۰، ص ۴۵).

اگر چه درمان موثر بیماری هموفیلی به دهه اخیر مربوط می شود ولی هموفیلی در جهان کهن نیز شناخته شده بود. قدیمی ترین دست نوشته ها در مورد چگونگی ظهور بیماری هموفیلی مربوط به متن های یهودی در قرن دوم میلادی است.

دانلود پایان نامه بررسی تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیل ۲۰ – ۱۲ سال مراجعه کننده به مجتمع درمانگاهی امام خمینی ( ره ) در رابطه با بیمار هموفیلی سال ۱۳۸۲

[۱] Coagulation disorder

[۲] Hemophilia

[۳] Gilbert

[۴] Severe

[۵] Moderate

[۶] Mild

[۷] Choudhary

بررسی تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیل ۲۰ – ۱۲ سال

فهرست مطالب

زمینه پژوهش

بیان مسئله پژوهش

 اهداف پژوهش

الف ) اهداف کلی

ب ) اهداف ویژه

فرضیه های پژوهش

تعریف واژه ها

پیش فرضهای پژوهش

محدودیت های پژوهش

الف ) محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر

ب ) محدودیت های در اختیار پژوهشگر …

اهمیت پژوهش

منابع فارسی

منابع خارجی

فرمت :  قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۲۰۰

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید