خانه » روش تحقیق » روش تحقیق خود پنداره افژول
روش تحقیق خود پنداره افژول

روش تحقیق خود پنداره افژول

دانلود روش تحقیق خود پنداره افژول

مقدمـه:

انسان موجودی است که در اجتماع بدنیا می آید و همین دنیا آمدن یعنی با چند نفر زیستن و اجتماعی شدن . او ارزشها ، ملاکها و رفتارها را یاد می گیرد و این روند برایش مزایایی دارد ، لیکن نکته مهم اینجاست که این روند همیشه ارمغان آور نیست . ارتباطات ، محیط ، فرهنگ ،خانواده و … همه دست به دست هم داده و چرخه ای ایجاد می کند که بصورت اختلال در شخصیت خودنمایی می کند ( کریمی ، ۱۳۷۲ ) . ویژگیهای شخصیت آدمی تحت تاثیر عوامل زیستی، ارثی و محیطی است .

تجارب مشترک در یک فرهنگ ،خرده فرهنگ و تجارب مختص فرد در تعامل با آمادگیهای فرد ، شخصیت را شکل می دهند ( اتکینسون ، هیلگارد، ۱۳۶۹ ) . از دیدگاه شامبیاتی ( ۱۳۷۱ ) یکی از ابعاد شخصیت ، شخصیت ضد اجتماعی است که نه تنها برای فرد معضل است که یکی از معیارهای بزرگ جامعه محسوب می شود . افرادی که دارای چنین شخصیتی هستند ، می توانند دچار انحراف اجتماعی و بزهکاری گردند .

شولت مشکلات رفتاری بزه دیدگان را در دو گروه سندرم طبقه بندی می کند . اولین گروه آن دسته از رفتارهایی را شامل می شود که توسط دنیای بیرونی تعیین شده و به بزه دیدگانی تعلق دارد که نه به خاطر شخصیت بزهکارانه که بعلت شرایط خاص محیطی و بیشتر بصورت اتفاقی و یا درگیری قانونی ، بزهکار شناخته شده اند . دومین گروه شامل رفتارهایی می شود که توسط خود شخص و دنیای درونی او تعیین شده و به بزه دیدگانی تعلق دارد که بزهکاری در آنها نهادینه شده و در شکل گیری شخصیت آنها اختلال وجود داشته و بزهکاری برای آنها یک صفت است و منشا عمده رفتاری آنان درونی است نه بیرونی(رپوی لا،۱۹۹۲). آنچه که در این دو گروه برای نگارش مهم است ارزیابی گروه دوم است و جالب آنکه تفکیک بین این دو گروه در تمامی مراحل شناخت ، ارزیابی ، درمان و یا مراحل قضایی قانونی بسیار مهم است .

فهرست منابع :

افروز.غلامعلی،مقدمه ای برروان شناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی ، انتشارات دانشگاه تهران ، ۱۳۶۴٫

اسماعیل بیابانگر ۱۳۷۴ ، روشهای افزایش عزت نفس که کودکان و نوجوانان انتشارات انجمن اولیاء و مربیان جمهوری اسلامی ایران ۱۳۷۴ .

اتکینسون،هیلگارد.( ۱۳۸۱ ). زمینه روانشناسی ، جلد اول و دوم . ترجمه م. براهنی و همکاران ، انتشارات رشد

چاپ بیست ودوم با آخرین ویرایش پائیز ۱۳۸۴٫

پریش، بریل . ام . آموزش کودکان با استعداد ، ترجمه حسن افشار پایان نامه فوق لیسانس ۱۳۴۹ .

جعفری.محمد،بررسی جهش تحصیلی در سازگاری اجتماعی دانش آموزان پایان نامه فوق لیسانس ۱۳۷۰ .

دلاور: علی ، روشهای آماری در روان شناسی و علوم تربیتی ، انتشارات دانشگاه پیام نور ۱۳۷۰ .

فرمت : قابل ویرایش |  WORD | صفحات : ۵۵

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید



اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است