خانه » فناوری اطلاعات و کامپیوتر » مقاله تجزیه و تحلیل آموزش دانشگاه
مقاله تجزیه و تحلیل آموزش دانشگاه

مقاله تجزیه و تحلیل آموزش دانشگاه

دانلود مقاله تجزیه و تحلیل آموزش دانشگاه

تجزیه و تحلیل آموزش دانشگاه

واحد آموزش و آگاهی رسانی

آموزش، آگاهی‌رسانی و فرهنگ سازی نقش عمده‌ای در توسعه و ثمردهی طرح‌های فناوری اطلاعات دارد. در این راستا واحد آموزش و آگاهی‌رسانی مرکز علاوه بر ایفای مأموریت فوق در دانشگاه وظیفه‌ی سرویس دهی به بخش بزرگی از کلاس‌های آموزشی مرتبط با فناوری اطلاعات برای گروه های آموزشی مختلف دانشگاه را نیز بر عهده دارد. رئوس وظایف این واحد به شرح زیر است:

– مدیریت سایت مرکزی دانشجویان

– ارائه خدمات آموزشی عملی به کلاس‌های مبانی کامپیوتر

واحد برنامه ریزی آموزشی

برنامه ریزی راه و روشی منظم و سیستماتیک برای هدایت فعالیت های انسانی برای اهداف ومقاصد مشخص است. برنامه ریزی درسی و آموزشی، ترکیب پیچیده ای از اهداف آموزشی، محتویات دوره، استراتژیهای آموزشی، پیامدهای یادگیری، تجارب آموزشی، ارزیابی محیط آموزشی، روش های یادگیری، برنامه زمان بندی شده برنامه کاری وعملیاتی و… میباشد که نیازمند توانائیهای عملی، خلاقیت، تحقیق و تفحص، صرف وقت و دقت نظر است و برای شناسایی نواقص احتمالی، ضرورت انجام برنامه به صورت پایلوت وتحقیق بررسی نتایج کار ضروری است.

ساختار و اعضا واحد:

مسئول واحد برنامه­ریزی:

مشاورین واحد برنامه­ریزی:

– تشکیل جلسه شورای برنامه ریزی مرکز به صورت دوهفته یکبار با حضور اعضاء

–  شرکت مسئولین وصاحبان فرایندهای آموزشی به صورت موردی بر حسب نیاز

– ارائه طرح های برنامه ریزی (مطابق با نیازها و درخواست های مربوطه)

مقاله تجزیه و تحلیل آموزش دانشگاه

اهداف و فعالیتها:

* بازنگری و بهینه سازی برنامه های موجود

*هدایت برنامه های آموزشی از وضعیت سنتی به سمت برنامه های نوین

*تغییردر نحوه طراحی برنامه ها (از وضعیت تک رشته ای به سمت چند رشته ای یا Integration)

* بررسی استانداردهای برنامه آموزشی رشته های مختلف آموزشی علوم پزشکی در سطح ملی و بین المللی

* استفاده از توانایی دانشکده ها و همکاری گروه های آموزشی و صاحبان رشته های آموزشی در خصوص بازنگری برنامه های تجربه شده و تغییرات مورد نیاز

* تطبیق برنامه های موجود با استانداردهای آموزشی ملی

* بررسی برنامه ها در سطح میانی (غیر متمرکز) و بررسی نتایج و ارسال گزارشات

* طراحی برنامه های سطوح میانی (غیر متمرکز و منطقه ای)

* هدایت برنامه ها در سطوح استراتژیکی ، تاکتیکی و عملیاتی

* تحقیق ومطالعه نتایج برنامه های ارائه شده

سیر برنامه ریزی آموزشی در برنامه های جدید آموزشی:

۱-      سنجش واعلام نیازبه تغییر برنامه

۲-      بررسی وضع موجود (مطالعات توصیفی)

۳-      بررسی آئین نامه ها وقوانین

۴-      بررسی نظرات صاحب نظران ومنابع معتبر علمی

۵-      تعیین اهداف برنامه

۶-      تعیین راهکارهای دستیابی به اهداف برنامه

۷-      تدوین برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی

۸-      کارشناسی و تایید برنامه تدوین شده

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۳۳ + نموادارها

******************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید


اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است