شناسه پست: 26660
بازدید: 478

دانلود مقاله توسعه تاریخی روانشناسی ورزشی

مقدمه:

این فلسفه که عقل سالم در بدن سالم است، به تمدن یونان و چین باستان باز می گردد. به هر حال، فقط در سالهای اخیر است که دیسیپلینی، که به نام روانشناسی ورزشی مشهود می باشد، به عنوان جزء مهمی از علوم ورزشی، شناخته شده است.روانشناسی ورزشی در دو دهه ی اخیر به شکل معنا داری رشد و توسعه یافته است. توجه و علاقه به این رشته تدریجا رو به افزایش است و گستره ی دانش وابسته به این حوزه آنقدر رشد کرده است که به شاخه های متعددی تقسیم شده است.

توسعه تاریخی روانشناسی ورزشی

به هر حال، این تحقیق سعی ندارد تا تمام جنبه های روانشناسی ورزشی را نشان دهد، اما بر عواملی که با رفتار و اجرای حرکات ورزشی در رشته های رقابتی، بسیار مرتبطند، تاکید می نماید.بخشهای این تحقیق، عناوین متفاوتی دارند و در نگارش آن از مثالهای عملی استفاده شده است. این مثالها شما را در درک بهتر یاری داده و قادر می سازد تا نحوه ی اجرای حرکات ورزشی خود یا دیگران را بهبود بخشید.

توسعه تاریخی روانشناسی ورزشی

 در سال ۱۸۹۵، جورج فیتز آزمایشی بر زمان عکس العمل که یکی از قدیمی ترین تحقیقاتی است که توسط آن مراحل روانشناسی و اجرای حرکات ورزشی را می آموزند، انجام داد. در همان زمان نورمن تریپلت رابطه ی بین حضور رقیبان و نحوه ی اجرای حرکات در مسابقه دوچرخه سواری را مورد مطالعه قرار داد و کشف کرد که دفعات رکاب زدن در زمان حضور رقیبان تندتر از زمانی است که رقیبان حضور ندارند و فرد تنهاست.

نتیجه گیری کلی

این تحقیق مبین این نکته است که آمادگی ذهنی برای مسابقه، به طور معمول چیزی نیست که شب قبل از یک مسابقه بزرگ شروع شود. البته، این یک فلسفه عمومی است که باید تقریبا هر چیزی را که آمادگی عمومی خود انجام می دهید، تحت تاثیر قرار دهد. آمادگی رمز موفقیت است و هیچ راه کوتاهی برای قهرمان شدن شما وجود ندارد.وقتی فرد از مرحله قول به مرحله عمل می رسد، پس بیشتر استعدادهای نهانی خود را به کار گرفته است. تا آن زمان، فرصت برای موفقیت محدود است.

 

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۳۷

******************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید