مقاله گرافیک در خبرقدرت هنر تجسمی
مقدمه
مقاله گرافیک در خبرقدرت هنر تجسمی زندگی انسان بر اساس ارتباطهایش با جهان پیرامون خود و همنوعانش معنا مییابد و زبان ، نخستین وسیله ارتباطی انسانهاست که در قالب الفاظ قراردادی موجب انتقال احساس ، عواطف و نیازهای انسانی میشود.اما فقط دانستن زبان یا توانایی سخن گفتن برای ایجاد ارتباط میان آدمها کافی نیست.بلکه برخورداری از قوه شنوایی و دانستن کلمات مشترک نیز ضرورت دارد. چشم و قوه بینایی نیز مؤثرترین نقش را در فراگیری زبان هنر دارد زیرا فرصت تجربه مستقیم و بدون واسطه واقعیت و اشیاء پیرامون را در بیطرفانهترین شکل فراهم میکند.از این رو به چشمهایمان بیش از سایر اعضاء و اندام حسی خود برای فهمیدن واقعیت اطمینان داریم.بدیهی است انقلاب اطلاعات (کوچک کردن دنیا در میان مردمک چشم) سرآغاز تغییر در همه ارکان حیات انسانی مانند دیدن ، شنیدن و باور حقایق میباشد.
بنابراین در این مطلب از فروشگاه مارکت فایل به ارائه خبرقدرت هنر تجسمی در قالب 188صفحه میپردازیم.
درباره
با توجه به این نگرش است که کارشناسان توصیه میکنند خطوط اصلی آموزش مورد بازنگری قرار گیرد. ایجاد روابط نزدیک میان جریانهایی که تاکنون از هم مجزا بودند ، مسئلهای است که از مرزهای هنر بسیار فراتر رفته، فرصتزا و فرضت زدا بوده است.به عبارت دیگر از یک سو دنیای واقعی را در قالب نمادهای مجازی در مقابل دیدگان ترسیم میکند و از سوی دیگر انباشت اطلاعات و دادههای تصویری موجب سردرگمی مخاطب در فهم حقیقت میشود. از این روست که خط، سطح، رنگ ، مواد ، فضا و مکان و زمان باید به مثابه یک مجموعه منسجم جریانهای به هم پیوستهای ایجاد نمایند.تا بازتاب وقایع جامعه انسانی را ارائه کند. بنابراین نباید تنها به نتایج اندیشید؛ بلکه راه را برای ظهور دیدگاهی فراهم ساخت تا با پیوندهای متقابل و دقیقتر میان زمینههای حسی و بصری، حوزه وسیعتری از فعالیتها را دربرگرفت.
منابع
- افشار مهاجر، کامران ؛ گرافیک مطبوعاتی ، سمت ، تهران ، ۱۳۷۹٫
- سعیدیپور، فرشته ؛ گرافیک در عنوانبندی فیلم، سروش ، تهران ، ۱۳۷۶٫
- میلرسون ، جرالد؛ فن برنامهسازی تلویزیونی ، ترجمه مهدی رحیمیان ، سروش ، تهران ، ۱۳۸۰٫
- صادقی ، مهدی؛ جزوه آموزشی آشنایی با مبانی گرافیک خبر، کمیته آموزشی شورای گرافیک معاونت سیاسی ، تهران ، ۱۳۸۲٫