شناسه پست: 26410
بازدید: 382

دانلود پاورپوینت انتخاب میز کامپیوتر

مقدمه

برای استفاده راحت تر از کامپیوتر به میزی نیازداریم که بتوان کامپیوتر و وسایل جانبی آنرا به بهترین نحو روی آن قرار داده تا در صورت نیاز به هر وسیله به راحتی بتوان به آن دسترسی  داشت.

در این پروژه قصد داریم بهترین میز ممکن را از میان چند نمونه ، بر اساس پارامتر هایی که در ادامه مشخص می کنیم انتخاب کنیم.

ارگونومی چیست ؟

ارگونومی به عنوان رشته ای از علوم که به دست آوردن بهترین ارتباط میان انسان و محیط (کار و زندگی) هدف اصلی آن است، تعریف می شود. ارگونومی با ارزیابی قابلیتها و محدودیتهای انسان (بیومکانیک و آنتروپومتری)، استرسهای کاری و محیطی (فیزیولوژی کار و روانشناسی صنعتی)، نیروهای استاتیک و دینامیک روی بدن انسان (بیومکانیک)، خستگی (فیزیولوژی کار و روانشناسی صنعتی) و طراحی ایستگاه کاری و ابزارها (آنتروپومتری و مهندسی) سر و کار دارد. بنابراین ارگونومی از علوم بسیاری تشکیل یافته است.

پاورپوینت انتخاب میز کامپیوتر

ارگونومی در کار با کامپیوتر

طی چند سال اخیر تولید کنندگان کامپیوتر و تجهیزات مرتبط با آن به طراحی ارگونومیک محصولات خود توجه زیادی نشان داده اند. تولید کنندگان تجهیزات و وسایل کامپیوتر (مانند صفحه کلید، ماوس، میز و صندلی و… ) اکنون سعی می کنند تا محصولات را مطابق با اصول ارگونومی طراحی و تولید کنند. رعایت اصول ارگونومی سبب کاهش ضایعات چشم، سردرد ، کمر درد و فشار در نواحی مچ دست ، شانه و گردن در اپراتورهای کامپیوتر خواهد شد.

منابع

http://adfarm.mediaplex.com

www.farya.com

www.cn-hz.cn

www.furniturefind.com

www.bestprisedfurniture.com

www.csnofficefurniture.com

www.mercantila.com

Øکتاب ارزیابی کار و زمان – دکتر سید نصرالله مرعشی شوشتری

(انتشارات کارآفرینان بصیر)

Ø

Ø

فرمت : قابل ویرایش | PPT | صفحات :۴۶

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد