خانه » پروژه » زمین شناسی و معدن » پروژه آموزش الکترونیکی و کاربرد آن در مهندسی معدن
پروژه آموزش الکترونیکی و کاربرد آن در مهندسی معدن

پروژه آموزش الکترونیکی و کاربرد آن در مهندسی معدن

دانلود پروژه آموزش الکترونیکی و کاربرد آن در مهندسی معدن

چکیده

با توجه به اینکه آموزش الکترونیکی ( E- Learning ) که زیرشاخه ای از آموزش از راه دور می باشد ، در دنیا مقوله ای نو تازه می باشد و مدت زیادی از تولد آن نمی گذرد ( حدودا از سال ۱۹۹۸ میلادی ) ، مباحث و موارد مربوط به آن هنوز کاملا تبیین نگردیده است . و منابع و مآخذ مورد نیاز بسیار ضعیف می باشند . علی الخصوص منابع فارسی زبان . در نتیجه خود بحث آموزش الکترونیکی ( E- Learning )  جای کار و مالعه فراوانی دارد .

متاسفانه بسیاری از کلاسها و برنامه های آموزشی که تحت عنوان آموزش از راه دور و آموزش الکترونیکی برگزار می گردند ، به دلیل ضعفهای ریشه ای تئوریک و عدم ایجاد زیرساخت های لازم ، کارایی لازم را نداشته و به هیچ وجه اهداف اساسی آموزش الکترونیکی را تامین نمی کنند . چرا که برخی از متولیان امور آموزشی فکر می کنند که با تایپ جزوات درسی و قرار دادن آنها در سایت اینترنتی و رفع اشکال اینترنتی و … می توان آموزش الکترونیکی راه انداخت و بدان افتخار کرد و البته منبع درآمدی هم ایجاد کرد . درصورتی که در آموزش الکترونیکی باید حتی مسایل روانشناسی آموزشی را هم در نظر گرفت.

فهرست مطالب

چکیده                                                                                    ۹

فصل اول : کلیات                                                                    ۱۰

۱ – ۱ هدف                                                                            ۱۱

فصل دوم : تعاریف و اصطلاحات                                             ۱۳

۱ – ۲ تاریخچه                                                                        ۱۴

۲ – ۲ معرفی                                                                          ۲۴

۳ – ۲ تعاریف و اصطلاحات                                                         ۲۵

۴ – ۲ عناصر اصلی                                                                   ۲۷

۵ – ۲ دو نوع آموزش از راه دور                                                    ۲۸

۶ – ۲ فرضیات اصلی آموزش از راه دور                                            ۳۰

فصل سوم : مدیریت و برنامه ریزی                                          ۳۱

۱ – ۳ برنامه ریزی آموزشی                                                          ۳۲

۲ – ۳ مدیریت آموزشی                                                              ۳۴

فصل چهارم : طراحی آموزش از راه دور                                  ۳۷

۱ – ۴ زیر ساختهای آموزش مجازی                                                 ۳۸

۱ – ۱ – ۴ بررسی یک نمونه زیرساخت نرم افزاری                   ۴۳

۲ – ۴ عناصر طراحی                                                                 ۸۳

۳ – ۴ حرکتهای ساختاری                                                            ۸۴

۴ – ۴ حمایت از نوآوری ها                                                         ۸۴

۵ – ۴ ایجاد مطالب برای آموزش از راه دور                                       ۸۵

۶ – ۴ اهمیت نقش فن آوری در مقوله طراحی                                     ۸۸

فصل پنجم : چشم‌اندازهای برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه فن‌آوری اطلاعات در نظام رسمی آموزشی ایران         ۹۰

۱ – ۵ بیان مسأله                                                                    ۹۱

۲ – ۵ اهمیت برنامه‌ریزی بلندمدت و متمرکز                                     ۹۲

۳ – ۵ اهداف و رسالت توسعه فن‌آوری اطلاعات در آموزش و پرورش         ۹۳

۴ – ۵ چشم‌انداز توسعه فن‌آوری اطلاعات در آموزش و پرورش                ۹۴

۵ – ۵ دانشگاه آرمانی در هزاره سوم و توسعه اطلاعاتی جامعه دانایی محور    ۹۵

۶ – ۵ آموزش در هزاره سوم                                 ۱۰۱

۷ – ۵  بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش                   ۱۰۵

۸ – ۵ نگاهی به رابطه فناوری ارتباطات و اطلاعات با آموزش                  ۱۰۷

فصل ششم : بحث و نتیجه گیری ؛ ارزشیابی                         ۱۱

۱ – ۶ آیا آموزش از راه دور موثر است ؟                                     ۱۱۲

۲ – ۶ مزایای دانشگاه مجازی                                                  ۱۱۳

۳ – ۶ روشهای ارزشیابی                                                        ۱۱۸

۴ – ۶ ارزیابی های کیفی                                                       ۱۲۰

۵ – ۶ بررسی اجمالی دو دانشگاه اینترنتی                                                    ۱۲۲

۵ – ۶ پیشنهادات و نتیجه گیری                                               ۱۳۰

فصل هفتم : آموزش الکترونیکی و مهندسی معدن                             ۱۳۱

منابع و ماخذ :                                                                  ۱۵۱

فهرست کتاب ها                                                                   ۱۵۲

فهرست سایت های اینترنتی                                                                      ۱۵۳

پروژه آموزش الکترونیکی و کاربرد آن در مهندسی معدن

به همین دلیل در این پروژه که کاربرد آموزش الکترونیکی در مهندسی معدن می باشد ، بیشتر به مباحث بنیادی آموزش الکترونیکی و امکان سنجی پیاده سازی آن در ایران پرداخته شده است . در ابتدابه تاریخچه مختصری از آموزش و استفاده از تکنولوژی در آن پرداخته شده است .سپس تعریف و تشریحی واضح و کامل از این عنوان و اصطلاحات مختلف آن ،  به عمل آورده شده .فن آوری های مربوطه و روشهای پیاده سازی آن از دیگر مباحث مورد توجه در این پروژه  می باشد.در رابطه با کارایی و یا عدم کارایی و همچنین بررسی بلقوه آن در نیز مطالبی عرضه شده است .در انتها نیز آموزش الکترونیکی در مهندسی معدن همراه با ارائه یک نمونه آموزش نرم افزاری درس اقتصاد معدنی مورد بحث قرار گرفته است .

فهرست کتابها

الف ایجاد کلاسهای مجازی : آموزش و یادگیری از راه دور بوسیله ی اینترنت.

لینت آر پارتر

فن آوری های مربوط به آموزش الکترونیکی و کاربرد آن.

دانیل مینولی

برنامه های آموزش و یادگیری از راه دور پترسن چاپ دوم

پترسن

Books

 Creating the Virtual Classroom : Distance Learning With the Internet

Lynnette R. Porter

Distance Learning Technology and Applications (Artech House Telecommunications Library)”
Daniel Minoli

Peterson’s Distance Learning Programs (2nd Ed)”
Peterson

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۱۵۳

******************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید


اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است