شناسه پست: 8513
بازدید: 448

رابطۀ حمایت اجتماعی با سلامت روانی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

چکیده
تحقیق رابطه حمایت اجتماعی با سلامت روانی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر که در این تحقیق به ابعاد مختلف آن پرداخته شده است.
دارای ابعاد و میدان گسترده و وسیعی است. زیرا حمایت های اجتماعی  دارای ابعاد و زیر مجموعه های گوناگون است.آیا حمایت اقتصادی والدین و نهادها و حتی خود دانشگاه (در قالب وام دانشجویی) حمایت اجتماعی بحساب نمی آید؟
آیا حمایت های اجتماعی مثل احترام به نقد و نظر و انتظارات آنها و علایق آنها حمایت اجتماعی نبست؟
پس حمایت های اجتماعی شامل حمایت های اقتصادی ، علمی و آموزشی ، اجتماعی ، عاطفی و ارتباطی و همه گونه پشتیبانی و حمایت از دانشجویان را شامل می گردد و سلامت روانی هم در واقع شاخص و میزانی است که در این تحقیق GHQ است. که در ۲۸ سئوال با سه گزینه بلی – خیر و تا حدی آمده است و شامل شاخص ها و برآوردهای متنوعی از اوضاع و احوال فردی و ذهنی و عصبی و غیره است که در ۲۸ سئوال ذکر شده است و در فصل چهارم داده های بدست آمده نیز تحلیل شده است.
در فصل اول این تحقیق به بیان مساله در همین موارد و نیز اهمیت و ضرورت تحقیق و اینکه چه ضرورتی برای ارتباط دادن حمایت های اجتماعی و سلامت روانی وجود دارد چه نتایج و تبعاتی از این ارتباط حاصل می شود ، آمده است.
در تعیین و ارائه اهداف به حمایت های اجتماعی منطقه ای و حمایت های ملی و سلامت روانی در اثر حمایت های اجتماعی آمده است .
با تعیین فرضیه سلامت روانی و حمایت های اجتماعی به متغیرهای مختلف تحقیق اشاره شده است و به تعریف مفاهیم و اصطلاحات اشاره شده است.
در فصل دوم به مبانی نظری و تئوری از جمله مناسبات اجتماعی و آموزش در خانواده و تحرکات اجتماعی و نیاز به موقعیت و حمایت های اجتماعی و کارکردهای اجتماعی و انگیزه نیاز به موفقیت و ضرورت های خارجی و دگرگونی های اجتماعی اشاره شده است و به مفاهیم کهتری و مهتری و تاثیر آنها در سلامت روانی اشاره شده است.
در ادامه به تحقیقات مرتبط با موضوع در کشور و استان اشاره شده است.
در فصل سوم به روش تحقیق و جامعه و حجم نمونه و روش نمونه گیری توام با ابزار گردآوری اطلاعات و روش گرد آوری اطلاعات آمده است.
و در فصل چهارم با تجزیه تحلیل توصیفی و استنباطی داده ها پرداخته شده است و رابطه معنی داری یافته ها و همبستگی آنها اشاره شده است.
و در فصل پنجم با ذکر و بیان نتیجه گیری و ذکر محدودیت ها و مشکلات و پیشنهادات تحقیق حاظر به پایان برده شده است.
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
فرضیه ها
اهداف تحقیق
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
پیشینه نظری تحقیق
فصل سوم : روش تحقیق
روش تحقیق
جامعه
حجم نمونه
ابزار جمع آوری اطلاعات
روش گردآوری اطلاعات
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
فصل پنجم : نتیجه گیری
نتیجه گیری
مشکلات و محدودیت ها
پیشنهادات
منابع و ماخذ
ضمائم و پیوست ها