خانه » پروژه » روانشناسی و اجتماعی » پژوهش اثرات بازی گروهی و با قاعده در رشد اجتماعی دختران
پژوهش اثرات بازی گروهی و با قاعده در رشد اجتماعی دختران

پژوهش اثرات بازی گروهی و با قاعده در رشد اجتماعی دختران

بررسی اثرات بازی گروهی و با قاعده در رشد اجتماعی دختران ۴ تا ۵ ساله مدارس آمادگی شهر تهران

چکیده:

در این تحقیق به بررسی اثرا ت بازی گروهی و با قاعده در رشد اجتماعی دختران ۴ تا ۵ ساله مدارس آمادگی شهر تهران پرداخته شد، بدین ترتیب پس از تدوین سوال و فرضیه دال بر اثبات ثبت بازی درمهد کودک بخصوص بازی گروهی و باقاعده درمهد کودک بر میزان رشد اجتماعی، بررسی مباحث نطری و بخصوص نظری وایلند درمحیط رشد اجتماعی تأکید شد، پس از آن تعداد و ۶۰ نفر به عنوان نمونه تحقیق به صورت تصادفی با روش نمونه­گیری خوشه­ای گزینش شدند و از پرسشنامه وایلند بر روی آنها اجرا گردید. سپس از طریق آزمونt استیودنت گروههای مستقل با آزمون فرضیه تحقیق پرداخته شد و مشخص گردید که میانگین رشد اجتماعی کودکی یا کودکانی که درمهد کودک بازی گروهی و با قاعده انجام می­دهند درمقایسه با کودکانی که در مهد کودک بازی گروهی و با قاعده انجام نمی­دهند، بالاتر است و این تفاوت ازلحاظ آماری در سطح ۱ ۰ / ۰ * معنا دار می­باشد. بنابراین می­توان نتیجه­گیری نمود که بازی گروهی و با قاعده درمهد کودک می­توان تأثیر مثبتی را در افزایش رشد اجتماعی کودکان ایفا نماید.

فهرست مطالب

فصل اول

موضوع۳

مقدمه ۳

بیان مسئله ۹

ضرورت پژوهش۱۱

هدف پژوهش۱۲

فرضیه۱۳

تعاریف مفهومی و عملیاتی۱۳

فصل دوم

تاریخچه بازی ۱۷

اشاره­ای گذراند با تاریخچه روانشناسی کودک  ۱۸

بازی از دیدگاه اسلام ۲۰

بازی از نظر قرآن۲۲

بازی در کردار و گفتار معصومین ۲۳

بازی از دید روانشناسی قدیم ۲۴

بازی از دید روانشناسی جدید ۲۶

تعریف بازی و فرق آن با کار ۲۸

بازی و رشد اجتماعی  ۳۲

ارزش بازی برای کودکان ۴۲

شرط مقررات خوب و جامع ۴۳

فوائد بازی۴۴

چرابازی برای رشد کودکان ضرورت دارد؟ ۴۶

انواع بازی۴۷

بازی سمبلیک۵۰

بازی و بیان کلامی ۵۲

عوامل مؤثر در بازی۵۴

رشد اجتماعی کودک۵۷

رفتار اجتماعی کودک۵۹

اصول رشد شناختی اجتماعی کودک ۶۵

مراحل رشد ذهنی اجتماعی کودک کودکستانی و مهد کودکی ۶۶

بازی درمانی۶۹

فصل سوم

جامعه آماری۷۷

نمونه و روش نمونه گیری۷۷

روش جمع آوری اطلاعات ۷۷

ابزار پژوهش ۷۸

روشهای آماری۷۹

نمره گذاری ۸۰

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده ازپیمایش۸۴

توصیفی و استنباطی۸۷

فصل پنجم  

بحث و نتیجه گیری ۹۹

خلاصه ۱۰۱

یافته های اساسی مربوط به فرضیه های تحقیق ۱۰۲

محدودیتهای تحقیق۱۰۴

پیشنهادات تحقیق۱۰۵

منابع۱۰۷

ضمائم ۱۱۰

منابع:

آرین، خدیجه ،«بازی درمانی» ، مؤسسه اطلاعات تهران، ۱۳۷۰، چاپ اول .

احدی، حسن، «روانشناسی رشد» ، نشر بنیاد، ۱۳۷۶ ، چاپ سوم.

افروز، غلامعلی، «بچه ها و بازی» ، نشریه پیوند، ۱۳۷۸ ، چاپ سوم.

بنی جمالی، شکوه السادات ، « روان شناسی رشد» ، نشر بنیاد، ۱۳۷۶ ، چاپ سوم.

بهرامی ، هادی ،« روانشناسی کودک»، انتشارات دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزش، ۱۳۷۰ ، چاپ دوم .

پارسا ، محمد ، « روانشناسی تربیتی» ، انتشارات بهشت، ۱۳۷۱ ، چاپ اول.

فرمت : قابل ویرایش |  WORD | صفحات : ۱۱۷

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید



اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است