شناسه پست: 26510
بازدید: 423

دانلود پروژه بررسی معماری

مقدمه:

 بررسی زمینه های عام  فلسفی دیکانستراکشن

فلسفه چیست؟ فلسفه در بیان ساده خود چه وچگونه علمی است؟ به طور مختصر باید گفت : فلسفه عبارت است از پرسش فراورنده ومرز شکننده از کلی ترین چیزی که با آن مواجه هستیم.

فلسفه با مفهوم اصلی در پرسش بودن پرداخته شده است و به جواب درباره پرسش از وجود ما قانع نیست بلکه به گستراندن پرسش درباره هستی روی دارد. البته اگر هستی بنیادی ترین مفهموم باشد پرسش فلسفی آن را به سان پاسخ سخت می پذیرد.

درباره تاریخ فلسفه نوین از جمله آخرین مدارس فلسفی دکانستراکسیون که تابع هر منوتیک میباشد باید گفت، دکانستراکسیون به دوران مدرن تعلق دارد. آن بعد از فلسفه های مدرن جلوه کرده است و فسلفه های مدرن بعد از نیچه که ختم متافیزیک غرب را اعلام می کند و طومار فلسفه را که در بنیان با نیهیل (nihil) با هیچی سرو کار در هم می نوردد یعنی پس از آن که پایان دوره متافیزیک توسط نیچه اعلام شد ( البته بعضی ها معتقدند که خودنیچه هم فیلسوفی متافیزیکی است )

فهرست مطالب

مقدمه۱

(بررسی زمینه های عام فلسفی دیکانستراکشن)

فصل اول

معماری دیکانستراکشن۷

فصل دوم

معماری فولدینگ۲۵

فصل سوم

معماری پیدایش کیهانی – غیرخطی۴۱

۳-۱ نظریه آشفتگی۴۵

۳-۲ هندسه نااقلیدس، فراکتال۴۷

۳-۳ نظریه پیچیدگی۴۹

۳-۴ معماری پرش کیهانی۵۱

۳-۴-۱ ضوابط معماری پرش کیهانی۵۵

فصل چهارم

تالار موسیقی والت دیسنی کار فرانگ گهری (معماری پرش کیهانی) ۶۴

۴-۱ تاریخچه۶۵

۴-۲ روند طراحی۶۶

۴-۳ طراحی اکوستیکی۶۸

۴-۴ روند طراحی سازه ای۷۰

۴-۵ روند برنامه ریزی و زمان بندی پروژه۷۵

۴-۶ فضاسازی و جانمایی۷۶

۴-۷ نمای بیرونی۷۸

فصل پنجم

زاهاحدید۸۲

۵-۱ پیش درآمد۸۳

۵-۱-۱ زاهاحدید و مدرنیته۸۶

۵-۲ بینش و رو معماری زاهاحدید۹۵

۵-۲-۱ برآمدن طرح از زمینسار۹۷

۵-۳ معرفی دو کار انجام شده بر اساس بینش و روش معماری زاهاحدید. ۱۰۵

۵-۳-۱ ال.اف.وان (لندسکار تنشا ۱۹۹۹، وایل آم راین آلمان ۱۰۵

۵-۳-۲ پارک- سوار هونهایم شمالی، استراسبورگ فرانسه۱۱۳

۵-۴ نکاتی درباره معماری زاهاحدید (در دوره ملالت)۱۱۹

مؤخره۱۳۲

منابع   ۱۳۶

پروژه معماری

بدین گونه پرسش وجود و فلسفه وجود از هستی انسانی فلسفی طرد می شود. در تصویری که هیدگر از نیچه دارد ارجاع به تفکر نیهیلستی به مثابه دوره ای از متافیزیک غرب ارجاع می شود. پس از جنگ جهانی دوم یکی از شاگردان آقای هیدگر یعنی گادامر به هرمنوتیک نوین می پردازد  که در آن بررسی  شناخت و فهم آن چیزی که در برابر ما گشوده می شود (متن به مثابه هستی) شرایط تفسیر را برملا می سازد . این پرسش که آیا تفسیر که زمینه و بافت فهم را مفروض می کرد در پیش شرط های خود یعنی مسلمات و معتقدات ما شکننده و ناپایدار  است خود در دامن هرمنوتیک مدرسه ای به نام دکانستراکسیون پدید آورد. در هرمنوتیک ما دریافته بودیم که هیچ تفسیر نهایی وجود ندارد چه افق های  مبتنی بر سنت که فهم را امکان پذیر می سازد در مواجهه با موضوع شناخت همواره تغییر می یابد.

منابع

کیومرث زنده دل، فصلنامه آبادی، صفحه ۳۲ تا ۳۷

دکتر وحید قبادیان، مبانی و مفاهیم در معماری معاصر غرب، تهران دفتر پژوهش های فرهنگی، ۱۳۸۲، صفحه ۱۴۰ تا ۱۷۹

ترجمه و اقتباس: رافائل و رامبین صدیق پور

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۱۳۶

******************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد