شناسه پست: 11945
بازدید: 382

بررسی میزان ونوع استفاده ازاینترنت
فهرست مطالب
فصل اول-طرح تحقیق
مقدمه تعریف موضوع تحقیق
اهداف کلی وآرمانی تحقیق
روش انجام تحقیق
اهمیت موضوع تحقیق
محدودیتهای موضوع تحقیق
فصل دوم
سابقه موضوع تحقیق
مقدمه
تاریخچه اینتر نت در ایران
اینترنت در ایران در مقایسه با دیگر کشورهای خاور میانه
آماراستفاده ازاینترنت درآمریکا
ایران چندکاربراینترنتی دارد؟
تاثیرجنسیت برچگونگی استفاده ازاینترنت
بارقه‌های نور
موج تحول
چکیده پایان نامه هاوتحقیقات مرتبط
فصل سوم
روش تحقیق
مقدمه
روش گزینش نمونه
روش آماری
فصل چهارم
یافته های تحقیق وتجزیه
فصل پنجم-خلاصه تحقیق وپیشنهادها
خلاصه تحقیق
پیشنهادها
فهرست منابع
مقدمه تعریف موضوع تحقیق
اينترنت، در ساده ترين تعريف، عبارتست از   کامپيوترهايي  که در سراسر دنيا به هم متصل هستند، شبکه ای که اين کامپيوترها را به يکديگر متصل می سازد، و متدهای انتقال اطلاعات روی اين شبکه.
منشاء اينترنت را می توان در سالهای جنگ سرد يافت، زمانی که احتمال شروع يک جنگ  هسته ای بين ايالات متحده و اتحاد جماهير شوروی کاملا وجود داشت. در آن سالها وزارت دفاع آمريکا بدنبال يک سيستم مخابراتی  بود که بتواند حتی در مقابل ضربات يک جنگ اتمی دوام آورد و از هم نپاشد.
این پروژه که Arpanet نام گرفت، در سال 1968 شروع شد. اين شبکه در اولين قدم (محکم) خود چهار کامپيوتر را در نقاط مختلف آمريکا به هم متصل کرد. خوب، اين اقدام در آن سال ها بسيار فوق العاده بود .
بزودی معلوم شد که چنين شبکه ای بطور بالقوه دارای توانائيهای بسيار بيشتری از آنچه مسئولان وزارت دفاع در تصور داشتند، است. تبادل اطلاعات علمی و مهندسي از اين نمونه بود.
همچنين معلوم شد که يک شبکه واحد هرگز نمی تواند به هدفی که برای آن در نظر گرفته شده بود (توانايی مقاومت در مقابل ضربه هسته ای) دست يابد. به جای آن تصميم گرفته شد تا شبکه های موجود به هم متصل شوند و به عبارت ديگر شبکه ای از شبکه ها ساخت شود. نام اينترنت هم از همين جا نشات گرفت. اينترنت اوليه فقط دانشگاهها و مراکز تحقيقاتی را به هم متصل می کرد و چون تحت کنترل دولت قرار داشت افراد و شرکتهای خصوصی راهی به آن نداشتند.
اين وضع تا سال 1991 ادامه داشت، اما از اين تاريخ اوضاع بسرعت دگرگون شد. در اين سال بنياد ملی علوم (NSF)، که بزرگترين تامين کننده مالی  اينترنت بود، سرمايه خود را از آن خارج کرد و اينترنت را بر روی شرکتهای تجاری گشود. و بزودی سيل خروشانی ، که امروز آنرا می شناسيم تبديل شد، و شروع اين رشد
انفجاری با شبکه تارعنکبوتی جهانی (وب) همراه بود.
اينترنت يک چيز مستقل نيست که ديگران کامپيوترهايشان را به آن متصل کنند. بلکه اينترنت خود حاصل بهم پيوستن اين کامپيوترهاست. در واقع وقتی به کامپيوترهای يک سرويس دهنده اينترنت (ISP) متصل می شويد، کامپيوتر شما هم جزئی از اينترنت می شود.
اينترنت به انواع بسيار گوناگونی از سرويس های مخابراتی ، از خطوط ساده تلفنی گرفته تا کابل های نوری پر سرعت و کانال های ماهواره ای، متکی  است. اگر اين کانال های مخابراتی را بزرگراه اينترنت بدانيم، مسيرياب ها (routers )  کامپيوترهايی که بر انتقال اطلاعات بين نقاط مختلف نظارت می  کنند، پليس های راهنمايی آن هستند.
حال ما میخواهیم دراین بحث به بررسی استفاده دانشجویان کشورخودمان ازاینترنت بپردازیم.اینکه میزان وهمچنین نوع استفاده ازاینترنت دربین دانشجویان مابه چه شکلی است.
اهداف کلی وآرمانی تحقیق
میزان استفاده دانشجویان دانشگاه آزادمشهدرادر استفاده ازاینترنت توصیف وبررسی کنیم.
انواع زمینه های مورداستفاده ازاینترنت راتوسط دانشجویان دانشگاه آزادمشهدتوصیف وبررسی کنیم.
هدفهایاسوالهایافرضهای ویژه  تحقیق
1-استفاده ازاینترنت توسط دانشجویان دانشگاه آزادمشهدبه چه میزان است؟
2-آیاجنسیت درمیزان ونوع استفاده ازاینترنت تاثیرگذاراست؟
3-عمده استفاده دانشجویان دانشگاه آزادمشهددرچه زمینه ای است؟
4-آیااین دانشجویان ازکیفیت اینترنت درکشورراضی هستند؟
5-اهم مشکلات دانشجویان دانشگاه آزادمشهدچیست؟
روش انجام تحقیق
دراین تحقیق قصدبرآن است که ازیکی ازروشهای تحقیق توصیفی به نام تحقیق زمینه یاب(پیمایشی)استفاده شود.زیرادراصل مابه دنبال این هستیم که این پدیده:میزان ونوع استفاده ازاینترنت توسط دانشجویان راشرح وتوصیف نماییم.میخواهیم شرایط راآنگونه که درواقعیت وجودداردفقط توصیف کنیم.برای این منظورازروش تصادفی ساده بهره جسته ایم.برای آنکه نمونه هاتصویرواقعی ازجامعه موردنظر(دانشجویان دانشگاه آزادمشهد)باشندسعی شده حتی الامکان ازرشته های مختلف وسنهای مختلف وجنسیتها ی مختلف انتخاب شوند.