ترجمه مقاله توسعه استراتژیک دولت الکترونیک و نقش الگوبرداری
شناسه پست: 23744
بازدید: 510

ترجمه مقاله توسعه استراتژیک دولت الکترونیک و نقش الگوبرداری

ترجمه مقاله توسعه استراتژیک دولت الکترونیک و نقش الگوبرداری توسعه سیستم های اطلاعاتی و دولت الکترونیک نیازمند مقدار زیادی منابع استراتژیک و مالی است که کشورهای در حال توسعه معمولا فاقد آن هستند. در مواجهه با چنین چالش هایی، برخی از کشورها توسط اهدا کنندگان کمک های بین المللی پشتیبانی می شوند. این پژوهش کمک به توضیح این مطلب است که چگونه چنین کمک هایی در توسعه ملی اطلاعات و استراتژی ها و برنامه های فن آوری اطلاعات و ارتباطات  (ICT)، با توسعه ی دولت الکترونیک مرتبط است.

ترجمه مقاله توسعه استراتژیک دولت الکترونیک و نقش الگوبرداری

این مطالعه ی تطبیقی آلبانی، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، (سابقا جمهوری یوگسلاوی) مقدونیه، مونته نگرو و صربستان، یک دیدگاه منطقی نوبنیادگرایانه جهت نظر به تغییرات طولی در این کشورهای در حال توسعه ایجاد کرده است. داده های کمی مانند میزان کمک های خارجی برای راهبردهای ملی ICT و شاخص دولت الکترونیک، با اطلاعات کیفی از گزارش و اسناد ترکیب شده است. این تحقیق نشان می دهد که اثر کمک های بین المللی در مورد دولت الکترونیک در کشورهای کمتر توسعه یافته به طور کلی مثبت است. تجزیه و تحلیل معیار ارزیابی، به عنوان ابزارهای سیاستگذاری دولت الکترونیک، یکی دیگر از اهداف این مطالعه است، و یک بحث مهم از نقشهایشان و معیار ارزیابی دوگانگی دهنده ارائه می دهد.

واژگان کلیدی : دولت الکترونیک، مساعدت بین المللی، الگوبرداری، نوبنیادگرایی،

ترجمه مقاله توسعه استراتژیک دولت الکترونیک و نقش الگوبرداری

مقدمه ای بر مساعدت دولت الکترونیک بین المللی

هدف از این مطالعه، کشف چگونگی کمک های خارجی از کمک کنندگان بین المللی در راهبردهای ملی ICT و برنامه های مربوط به توسعه ی دولت الکترونیک است. در سطح نظری، تحولات سریع در سیستم های اطلاعاتی و ادبیات دولت الکترونیک، ورای توافق تکنولوژی و یا مدل های پذیرش، مشکل تداوم فقدان اجماع نظری را برجسته می کند. به طور مشخص تر، تحقیق در مسئله دولت الکترونیک، از ابهام تعریفی، ساده سازی فرآیندها در داخل محیط های نهادی پیچیده و محدودیت های روش شناسانه ی مختلف رنج می برد. با توجه به پیشنهادات و روش های در پیش آمده، این پژوهش در تلاش برای پر کردن بعضی از این شکاف ها با پیشبرد بحث نو بنیاد گرایی در توسعه دولت الکترونیک است. فرای کار قابل توجه انجام شده در زمینه شرکت ها در مورد تجزیه و تحلیل چگونگی تعامل مردم با تکنولوژی، این مطالعه در سطح سیاست سیستم های اطلاعات بخش عمومی متمرکز است.

فرمت : قابل ویرایش| WORD| صفحات : ۱۹

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید