شناسه پست: 2754
بازدید: 393

دانلود پاورپوینت ذخیره سازی انرژی در معماری سنتی

مقدمه

تولید سرپناه همیشه یکی از اولیه‌ترین اقدامات بشر بوده است. اولین منازل به صورت ساخت انواع چادر، کپر و یا ایجاد حفره در تپه‌ها و کوهها شکل گرفته‌اند. بعدها انسان به فکر احداث سرپناه از مواد محکم‌تر افتاد. استفاده از گل و سنگ و ساختن خانه و استفاده از چوب برای پوشاندن سقف و ایجاد خانه‌ها جزو پیشرفت‌های بشر بوده است. سپس نوبت به ابداع خشت خام از گل و ساخت دیوارهای خانه و مسکن با استفاده از خشت خام رسید. زمانی طول کشید تا بشر توانست با استفاده از خشت خام و گل منحنی قوسی که اصطلاحاً طاق‌ضربی نامیده می‌شود ابداع کند و بدین وسیله سردر ورودی ایوانها و سقف خانه‌ها را که اصطلاحاً گنبد نامیده می‌شود بسازد. این بزرگترین تحول در ساخت مسکن بود.

تحول بعدی، تاختن یا پختن خشت خام بود. قدم بعدی، تولید ملاتی قوی‌تر از گل بود که آنرا سارج می‌نامند. با استفاده از آجر و سارج و تکنولوژی طاق‌ضربی بشر توانسته‌ است بدیع‌‌ترین ساختمانها و سازه‌ها را به وجود آورد. کم‌کم دانش معماری به وجود آمد. توسعه دانش معماری نه تنها به زیباسازی بناها کمک کرد بلکه به استفاده از درست و بهینه از فضاها نیز کمک کرده است.

شایان ذکر است ضمن گذشت از جنبه‌های هنری بناها که چشم جهانیان را در تمام دوره‌ها به خود دوخته‌ است، این بناها با نوع طراحی که توسط مهندسان و معماران ماهر ساخته شده است، شما را برای داشتن خانه‌ای خنک در تابستان‌های سوزان و مأمنی گرم در زمستانهای سرد تضمین می‌کند

فهرست مطالب
ـ مقدمه
ـ اثر تابش خورشید
ـ تأثیر سایه‌بان بر روی پنجره
ـ اثر سایه‌بانهای متحرک
ـ اثر رطوبت در ساختمان
ـ اثر معماری سنتی و بادگیر بر حرارت محیط
ـ جهت‌سازی در بنا
ـ بادگیر در ساختمانهای آجری و خشتی
ـ بادگیر
ـ انواع بادگیرها و محل استقرار آنها
ـ هواکش و کلاه‌فرنگی
ـ شبستان و شوادان
ـ خانه‌های چهارفصل
ـ روستایی در زیرزمین
ـ چگونگی ساخت ساختمانهای زیرزمینی
ـ مقاومت در برابر زلزله
ـ فهرست منابع

فرمت : پاورپوینت | صفحات:۲۴

**************************************

نکته : اسلاید ها بصورت عکس و غیر قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید