شناسه پست: 2362
بازدید: 360

دانلود پاورپوینت بهره وری و تجزیه وتحلیل آن در سازمانها

مقدمه

تلاش برای بهبود بهره وری تلاش برای زندگی بهتر افراد و جامعه است. امروزه در بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی تلاش همه جانبه یی جهت ارتقا بهره وری به طور مستمر برای تداوم حیات و رشد توسعه آغاز شده است. از این پس جهان به دو دسته کشورهای تند و کند از نظر پیشرفت در مدیریت بهره وری تقسیم می شوند .در دنیای رقابت آمیز امروز, بهره وری به عنوان یک فلسفه و یک دیدگاه مبتنی بر استراژی بهبود مهمترین هدف سازمان را تشکیل می دهد که می تواند همچون زنجیری فعالیت های کلیه آحاد جامعه را در برگیرد .

محدودیت منابع در دسترس, افزایش جمعیت و رشد نیازها و خواسته های بشر باعث شده که دست‎اندرکاران عرصه اقتصاد, سیاست و مدیریت جامعه و سازمانها, افزایش بهره وری را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمانها

برای سنجش و ارزیابی عملکرد هر سازمانی (اعم از سازندگان کالاها یا ارائه  دهندگان خدمات), معیارها و شاخصهای گوناگون و متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از شاخصهایی که بیش از سایر معیارهای ارزیابی عملکرد رایجتر می باشند عبارتند از : اثر بخشی, کارایی , نوآوری , انعطاف پذیری و کیفیت زندگی کاری

اثر بخشی: با پاسخ به سولاتی از این قبیل معلوم می شود که: آیا برای رسیدن به هدفهای سازمان فعالیتهای درستی را انجام می دهیم؟ آیا مشکلات سازمان را به درستی تشخیص داده ایم, و در صدد رفع آنها برآمده ایم, به طوری که به هدفهای سازمان در موعد مقرر دست یابیم؟ درجه دسترسی به هدفهای از پیش تعیین شده در هر سازمان, میزان اثربخشی را در هر سازمان نشان می دهد.کارایی , به اجرای درست کارها در سازمان مربوط می شود یعنی تصمیماتی که با هدف کاهش هزینه‎ها , افزایش مقدار تولید و بهبود کیفیت محصول اتخاذ می شود کارایی نسبت بازدهی به بازدهی استاندارد است .

نوآوری , به میزان تطابق محصولات تولیدی و فرایندهای تولیدی یک سازمان در قبال تغییرات تقاضا و نیازهای جدید مشتریان , تغییرات تکنولوژی و ساخت محصولات جدید گفته می شود . نو آوری به منظور بر آورد نیازها جدید مشتریان یا ایجاد تقاضای جدید و کسب سهم بیشتر در بازار در مقایسه با رقبا انجام می پذیرد .

فهرست مطالب
مفاهیم بهره وری و جایگاه آن
سطوح بهره وری و جایگاه هر سطح
آشنایی با مفاهیم مدیریت فراگیری بهره وری
چشم انداز بهره وری فراگیر و دور بهره وری
مفهوم مدیریت بهره وری کل
اندازه گیری بهره وری و شاخصهای آن
روشهای بهبود بهره وری
بهره وری نیروی انسانی
مدیریت سیستمها
اصول مدیریت بهره وری فراگیر و مزایای استفاده از آن

فرمت : قابل ویرایش | ppt | صفحات : ۲۹۹

*************************************

نکته : فایل فوق  قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید