شناسه پست: 16809
بازدید: 355

یادگیری فهرست مطالب
مقدمه. 1
مفهوم فرآيند. 4
مفهوم تغيير. 4
مفهوم نسبتاً پايدار. 4
مفهوم رفتار بالقوه. 5
مفهوم تجربه. 5
تفاوت يادگيري و عملكرد. 6
قوانين يادگيري.. 7
عوامل موثر در يادگيري.. 9
دانش‌آموزان در چه شرايطي بهتر درس مي‌خوانند؟. 15
مشاركت.. 15
اهميت دادن به تكاليف و كار. 18
رعايت مقررات و بكار بستن آنها 19
نوآوري آموزشي.. 19
معلم فكور. 20
نقش معلم در مديريت رفتار دانش‌آموزان24
منابع26
مقدمه
هركس دانش آموزش و آن را بكار برد و براي خدا به ديگران ياد دهد، در حكومت آسمان‌ها به بزرگي ياد مي‌شود و گويند: براي خدا دانش فراگرافت، و براي خدا به آن عمل كرد و براي خدا به ديگران آموخت.
(امام صادق(ع) ـ اصول كافي)
دنياي آينده پيام خوشبختي و رفاه براي مردمي دارد كه خوب و سريع ياد مي‌گيرند.
هدف تدريس، بادآوري اسفنج جذب سخنان معلم نيست، بلكه تداوم يادگيري پس از ترك كلاس است. واژه تدريس معادل عمل كردن و واژه يادگيري معادل واژه ياد گرفتن است. بايد تدريس منجر به يادگيري شود. مديران آموزش و معلمان عزيز ما عنوز هم ايثارگرانند. از خود مايه مي‌گذارند تا اميد جامعه به آموزش و پرورش مطلوب را زنده نگهدارند. توجه و حمايت همه جانبه از كساني كه اين راه خطير را برگزيده‌اند، پرصواب‌ترين راه زيستن است. اعتلاي كيفيت اثربخش خدمات در ايران و معلمان براي بهبود يادگيري شاگردان در گرو حرفه‌اي شدن آنان است.
منتقدان بسياري معتقدند كه آموزش خوب است كه بتواند به شاگردان كمك كند تا مطالب كتاب‌ها را به صورت مفهومي بياموزند، ولي به نظر ما آموزش خوب است كه فرد را در يادگيري مفهومي مستقل سازد و حصول با اهداف آن از جمله رشد جسمي، ذهني، هنري، عاطفي، اجتماعي، اخلاقي، معنوي، روحي، پرورش استعدادها، قابليت فردي، شغلي، تحصيلي، حرفه‌اي و … دانش‌آموزان و دانشجويان را تسهيل كند………………