مقاله رایگان پلان فرهنگسرا تی جیبائو
شناسه پست: 31961
بازدید: 576

مقاله رایگان پلان فرهنگسرا تی جیبائو

مقاله رایگان پلان فرهنگسرا تی جیبائو  مجموعه فرهنگی jean marie tjibaou در اقیانوس شمالی در شبه جزیره newcaledonia یک مستعمره فرانسه و پایتخت نومایا قرار گرفته است . این مجموعه بر خواسته ازتوجه به گیاهان بومی و کلبه هایی که به وسیله مردم بومی کاناک ساخته شده بود،توسط معمار ایتالیایی –رنزوپیانو-در سال ۱۹۹۳طراحی شده است و به عنوان تجلیل از فرهنگ مردم کاناک و از یاد بردن خاطره استعمار فرانسه ساخته شد.

مقاله رایگان پلان فرهنگسرا تی جیبائو

مجموعه که سایت عظیمی را به خود اختصاص داده است به jeam marie tjibaouرهبر سیاسی مردم کاناک که در جنگ برای استقلال داخلی new caledoniaدر سال ۱۹۸۹ کشته شد ،اهدا شده است و به همین اسم نامگذاری شده است.ایده این بود که به جای ایجاد یک باز سازی تاریخی یا یک دهکده تکراری ساده با منعکس کردن فرهنگ بومی و سمبل های قدیمی که به هر حال هر کدام زمانی خیلی بیشتر زنده بودند به توسعه فرهنگ کاناک بپردازند و به تاریخ محیط و باورهای کاناک احترام بگذارند.

مقاله رایگان پلان فرهنگسرا تی جیبائو

مجموعه فرهنگی تی جی بائو از منحنیهای قفس مانند که از چوب درختان کاج و صنوبر ساخته شده است . مرکز فرهنگی برای نمایش دادن و فعالیت های مختلف روز مره در صدد تامین موضمعات بر طبق فرهنگ مردم کاناک طراحی شده است و ریشه های فرهنگ آن ها را حفظ کرده است و در طراحی ساختمان ، از باورها و اعتقادات فرهنگی مردم کاناک و همچنین چشم انداز زیبای شبه جزیره الهام گرفته شده است .در کل آب و هوا در نیو کالدونیا به طور قابل توجهی گرم و مرطوب است ،بنابراین یکی از ملاحظات اصلی برای مجموعه به وجود آوردن یک سیستم خنک کننده انفعالی کاراو موثر است.سیستم تهویه ی انفعالی یکی از روش های اصلی خنک کردن و تهویه در مجموعه tjibaouاست.مجموعه از ۱۰ خانه انتزاعی چوبی با سایز ها و عملکردهای متفاوت تشکیل شده است که رنزو پیانوبرای آنها عنوان caseرا پیشنهاد کرده است.

فرمت :  قابل ویرایش | word | صفحات : ۳

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید