شناسه پست: 1852
بازدید: 389

فهرست مطالب :

چکیده
فصل اول : طرح تحقیق
1-1 مقدمه
2-1 موضوع تحقیق
3-1 بیان مساله
4-1 اهمیت و ضرورت تحقیق
5-1 اهداف تحقیق
6-1 محدود زمانی و مکانی تحقیق
7-1پیشینه تحقیق
1-7-1 تحقیقات داخلی
2-7-1تحقیقات خارجی
3-7-1 جمع بندی نتایج تحقیقات
8-1 تعاریف مربوط به هویت
9-1 موانع و تنگناهای تحقیق


فصل دوم : مبانی و چارچوب نظری
1-2 مقدمه
2-2 مباحث نظری
1-2-2 دورکیم
2-2-2 پارسونز
3-2-2 ماکس وبر
4-2-2 کنش متقابل نمادی
5-2-2 کولی
6-2-2 مید
7-2-2 گافمن
8-2-2 نظریه هویت (بورک)
3-2 چارچوب نظری مورد استفاده تحقیق
4-2 پرسشهای تحقیق
5-2 فرضیات تحقیق
6-2 الگوی نظری و تحلیلی تحقیق

فصل سوم : روش تحقیق
1-3 مقدمه
2-3 نوع تحقیق
3-3 تعریف نظری وعملی متغیرهای تحقیق
1-3-3 تعریف نظری متغیرهای تحقیق
2-3-3 تعریف عملی متغیرهای تحقیق
4-3 متغیرهای مستقل و وابسته
5-3 شاخص سازی متغیر های تحقیق
1-5-3 شاخص سازی متغیرهای مستقل
2-5-3 شاخص سازی متغیرهای وابسته
6-3 قابلیت اعتماد شاخص ها (الفای کرانباخ)
7-3 اعتبار تحقیق
8-3 جامعه آماری
9-3 تعیین حجم نمونه و شیوه نمونه گیری
1-9-3 تعیین حجم نمونه
2-9-3 شیوه نمونه گیری
10-3 واحد تحلیل
11-3 تکنیک ها و ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات
12-3 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات


فصل چهارم : یافته ها و دستاوردهای تحقیق
1-4 مقدمه
2-4 توصیف دستاوردهای تحقیق
1-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس جنس
2-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس پایه تحصیلی
3-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس رشته تحصیلی
4-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات پدر
5-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات مادر
6-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس در آمد ماهانه خانواده
7-2-4 بررسی میزان رضایت از خود دانش آموزان
8-2-4 بررسی میزان تایید دیگران
9-2-4 بررسی میزان درونی کردن ارزشها
10-2-4 بررسی میزان هماهنگی ارزشهای گروهی
11-2-4 بررسی میزان پایگاه اقتصادی – اجتماعی دانش آموزان
12-2-4 بررسی میزان هویت دینی دانش آموزان
13-2-4 بررسی میزان هویت خانوادگی دانش آموزان
14-2-4 بررسی میزان هویت ملی دانش آموزان
15-2-4 بررسی میزان هویت اجتماعی دانش آموزان

فصل پنجم : تحلیل و تبیین دستاوردهای تحقیق
1-5 مقدمه
2-5 آزمون فرضیات
1-2-5 آزمون فرضیه 1: بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت اجتماعی» دانش آموزان
1-1-2-5 آزمون فرضیه 1/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت دینی» دانش آموزان
2-1-2-5آزمون فرضیه 2/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت خانوادگی» دانش آموزان
3-1-2-5 آزمون فرضیه 3/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت ملی» دانش آموزان
2-2-5آزمون فرضیه 2 : بررسی رابطه بین «پایگاه اقتصادی – اجتماعی» و« هویت اجتماعی
1-2-2-5 آزمون فرضیه 1/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت دینی»
2-2-2-5 آزمون فرضیه 2/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت خانوادگی»
3-2-2-5 آزمون فرضیه 3/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت ملی»
3-2-5 آزمون فرضیه 3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت اجتماعی»
1-3-2-5 آزمون فرضیه 1/3 : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت دینی»
2-3-2-5 آزمون فرضیه 2/3 : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت خانوادگی
3-3-2-5 آزمون فرضیه 3/3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت ملی
4-2-5 آزمون فرضیه 4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت اجتماعی
1-4-2-5 آزمون فرضیه 1/4: بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت دینی»
2-4-2-5 آزمون فرضیه 2/4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی»
3-4-2-5 آزمون فرضیه 3/4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» 5-2-5 آزمون فرضیه 5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت اجتماعی»
1-5-2-5 آزمون فرضیه 1/5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت دینی»
2-5-2-5 آزمون فرضیه 2/5: بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت خانوادگی»
3-5-2-5 آزمون فرضیه 3/5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت ملی»
6-2-5 آزمون فرضیه 6 : بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت اجتماعی
1-6-2-5 آزمون فرضیه 1/6: بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت دینی»………….
2-6-2-5 آزمون فرضیه 2/6 :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت خانوادگی»…..
3-6-2-5 آزمون فرضیه 3/6 :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت ملی»………….
3-5 تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه)
1-3-5 تحلیل چند متغیری هویت دینی
2-3-5 تحلیل چند متغیری هویت خانوادگی
3-3-5 تحلیل چند متغیری هویت ملی82
4-3-5 تحلیل چند متغیری هویت اجتماعی
4-5 تحلیل مسیر

فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادها
1-6 خلاصه تحقیق
2-6 جمع بندی و نتیجه گیری
3-6 پیشنهادها

فهرست منابع و ماخذ
پیوست

فهرست جداول

جدول1-3 میزان آلفای کرانباخ ………………………………………………………………………………………….. 47
جدول 2-3 میزان دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع متوسطه نیشابوربه تفکیک جنس ،
رشته و پایه تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………. 48
جدول 3-3 توزیع حجم نمونه به تفکیک پایه تحصیلی و جنس………………………………………………… 49
جدول 4-3 توزیع حجم نمونه به تفکیک جنس ، پایه و رشته تحصیلی…………………………………….. 50
جدول 1-4 توزیع دانش آموزان بر حسب جنس ………………………………………………………………….. 52
جدول 2-4 توزیع دانش آموزان بر حسب پایه تحصیلی …………………………………………………………. 53
جدول 3-4 توزیع دانش آموزان بر حسب رشته تحصیلی………………………………………………………… 53
جدول 4-4 توزیع دانش آموزان بر حسب تحصیلات پدر……………………………………………………….. 54
جدول 5-4 توزیع دانش آموزان بر حسب تحصیلات مادر………………………………………………………. 55
جدول 6-4 توزیع دانش آموزان بر حسب درآمد ماهیانه خانواده……………………………………………… 56
جدول 7-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان رضایت از خود………………………………………………. 57
جدول 8-4 توزیع دانش آموزان بر حسب مورد تایید دیگران بودن………………………………………….. 58
جدول 9-4 توزیع دانش آموزان بر حسب درونی کردن ارزشها ……………………………………………… 59
جدول10-4 توزیع دانش آموزان بر حسب هماهنگی ارزشهای گروهی…………………………………….. 60
جدول11-4 توزیع دانش آموزان بر حسب پایگاه اقتصادی اجتماعی………………………………………….. 61
جدول12-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت دینی…………………………………………………… 62
جدول13-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت خانوادگی……………………………………………. 63
جدول 14-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت ملی…………………………………………………… 64
جدول15-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میز ان هویت اجتماعی…………………………………………….. 65
جدول 1-5 آزمون تفاوت میانگین هویت اجتماعی بر حسب جنس………………………………………….. 67
جدول 2-5 آزمون تفاوت میانگین هویت دینی بر حسب جنس …………………………………………….. 68
جدول 3-5 آزمون تفاوت میانگین هویت خانوادگی بر حسب جنس……………………………………….. 68
جدول 4-5 آزمون تفاوت میانگین هویت ملی بر حسب جنس……………………………………………….. 69
جدول 5-5 همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت اجتماعی…………………………………………. 69
جدول 6-5 همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت دینی……………………………………………… 70
جدول 7-5 همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت خانوادگی………………………………………. 70
جدول 8-5 همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت ملی………………………………………………… 71
جدول 9-5 همبستگی رضایت فرد از خود با هویت اجتماعی…………………………………………………… 71
جدول 10-5 همبستگی رضایت فرد از خود با هویت دینی………………………………………………………… 72
جدول 11-5 همبستگی رضایت فرد از خود با هویت خانوادگی………………………………………………….. 72
جدول 12-5 همبستگی رضایت فرد از خود با هویت ملی………………………………………………………… 73
جدول 13-5 همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت اجتماعی…………………………………………… 73
جدول 14-5 همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت دینی…………………………………………………… 73
جدول 15-5 همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت خانوادگی…………………………………………. 74
جدول 16-5 همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت ملی…………………………………………………. 74
جدول 17-5 همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت اجتماعی………………………………………………… 75
جدول 18-5 همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت دینی ……………………………………………………… 75
جدول 19-5 همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت خانوادگی………………………………………………… 76
جدول 20-5 همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت ملی……………………………………………………….. 76
جدول 21-5 همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت اجتماعی……………………………………… 77
جدول 22-5 همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت دینی…………………………………………… 77
جدول 23-5 همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت خانوادگی……………………………………. 78
جدول 24-5 همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت ملی……………………………………………… 78
جدول 25-5 عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی هویت دینی.. 79
جدول 26-5 عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت دینی در مرحله سوم……………….. 79
جدول 27-5 عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم……………………………………………… 80
جدول 28-5 عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی
هویت خانوادگی ……………………………………………………………………………………………….. 81
جدول 29-5 عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت خانوادگی در مرحله سوم……….. 81
جدول 30-5 عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم…………………………………………………. 82
جدول 31-5 عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی هویت ملی…. 83
جدول 32-5 عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت ملی در مرحله جدول سوم………. 83
جدول 33-5 عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم…………………………………………………. 84
جدول 34-5 عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی
هویت اجتماعی………………………………………………………………………………………………….. 85
جدول 35-5 عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت اجنماعی در مرحله چهارم……….. 85
جدول 36-5 عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله چهارم………………………………………………. 86
جدول 37-5 محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت دینی………………………………… 88
جدول 38-5 محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت خانوادگی………………………….. 89
جدول 39-5 محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت ملی………………………………… 90
جدول 40-5 محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت اجتماعی………………………….. 91
فهرست اشکال
شکل 1-2 مدل نظام کنترل فرایند هویت …………………………………………………………………………………… 28
شکل 2-2 الگوی نظری و تحلیلی تحقیق ………………………………………………………………………………… 33

فهرست نمودارها
نمودار 1-2 رابطه چهار خرده نظام پارسونز (مدل سیبرنیتیک ) ………………………………………………… 20
نمودار 1-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان رضایت از خود………………………………………………… 57
نمودار 2-4 توزیع دانش آموزان بر حسب مورد تائید دیگران بودن……………………………………………… 58
نمودار 3-4 توزیع دانش آموزان بر حسب درونی کردن ارزشها………………………………………………… 59
نمودار 4-4 توزیع دانش آموزان بر حسب هماهنگی ارزشهای گووهی……………………………………….. 60
نمودار 5-4 توزیع دانش آموزان بر حسب پایگاه اقتصادی – اجتماعی………………………………………… 61
نمودار 6-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت دینی……………………………………………………… 62
نمودار 7-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت خانوادگی………………………………………………. 63
نمودار 8-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت ملی……………………………………………………… 64
نمودار 9-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت اجتماعی………………………………………………… 65
نمودار1-5 تحلیل مسیر هویت……………………………………………………………………………………………… 87