ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزین
شناسه پست: 23668
بازدید: 524

ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزین

ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزین Optimum Design of Manganese-Coated Copper Catalytic Converter to Reduce Carbon Monoxide Emissions on Gasoline Motor یکی از فناوری های مهندسی این است که بتوان به منظور کاهش آلودگی هوا، از مبدل کاتالیزورینه نصب شده بر روی مجرای خروجی وسیله نقلیه اجرا گردد. متاسفانه این ابزار بسیار گران قیمت در بازار بوده و همه وسایل نقلیه موتوری از این تکنولوژی نمی توانند استفاده کنند. به این دلیل که این کاتالیزورها دارای فلزاتی مانند پالادیوم و پلاتین است و آن ها را گران قیمت می کند. علاوه بر این کاتالیزور، مستعد ابتلا به انسداد در عملکردش است که به دلیل وجود سرب بوده و موجب آسیب به قسمت های لانه زنبوری کاتالیست می شود.

ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزین

بنابراین نیاز به تحقیق به صورت آزمایشگاهی بر روی مواد دیگر به عنوان کاتالیزورات که توانایی کاهش گاز مونو اکسید کربن را در خروجی اگزوز داشته باشد. همچنین این تحقیق به مطالعه و بررسی قابلیت های عملکرد و ارزیابی اثر بخشی مس – منگنه پوشش داده شده پرداخته است که برای به دست اوردن شکل مناسب و نوع کاتالیستی کاتالیزور طراحی شده است و مناسب برای وسایل نقلیه موتوری می باشد. نتایج در طراحی این کاتالیست نشان می دهد که اصلاح مواد کاتالیزوری می توانند یک جایگزین بر غلبه بر مشکل آلودگی هوا در بخش  حمل و نقل شده و به خصوص گازهای خروجی از اگزوز خودروی بنزین را کاهش دهد. همچنین استفاده ازپوشش مس- منگنه به عنوان یک کاتالیزور در مبدل کاتالیزوری به طور قابل توجهی قادر به کاهش گازهای خروجی از اگزوز شامل کربن مونو اکسید می شود. همچنین افزایش مقدار سلول های کاتالیزوری باعث کاهش غلظت گازهای خروجی اگزوز شامل مونو اکسید کربن می شود. همچنین طراحی بهینه کاتالیست قادر به کاهش گازهای خروجی از جمله مونواکسید کربن می شود.

کلمات کلیدی: مبدل کاتالیزوری – کاتالیزور مس، منگنز – گازهای خروجی از اگزوز – مونواکسید کربن.

ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزین

استفاده از مبدل کاتالیزوری برای کاهش انتشار از اگزوز خودرو به تازگی مورد بحث است. بیشتر مبدل های کاتالیستی برای وسایل نقلیه موتوری در بازار از نوع یک پلت و کاتالیزوری شامل مواد یکپارچه ساخته شده است که این مواد شامل فلزاتی مانند پالاریسم و پلاتین و رادیوم است. این فلزات دارای خواص فعالیتی خاص بالا بوده که درجه زیادی از نوسانات را داشته و به راحتی اکسید شده و در دمای ۵۰۰ تا ۹۰۰ درجه سانتیگراد شکسته می شود که در نتیجه کاهش فعالیت کاتالیست را به همراه دارد. علاوه بر این فلزات در دسترس بودن و بسیار گران قیمت بودن آن ها مد نظر بوده و راه اندازی مبدل کاتالیزوری در کانال خروجی با کاتالیزور پالاریوم و پلاتین و رادیوم و آلومینا و سیلیس و سرامیک های دیگر است که آن را گران قیمت کرده و پیدا کردن آن مخصوصا در اندونزی سخت است.

 

فرمت : قابل ویرایش| WORD+PDF| صفحات : ۱۲

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید