شناسه پست: 16705
بازدید: 411

تولید سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی   
فهرست مطالب
مقدمه 5
تاریخچه سنگ‌های قیمتی در ایران6
موضوع فعاليت طرح13
سرمايه گذاري طرح
هزینه های سالیانه طرح 15
تسهیلات سرمایه ثابت21
منابع و ماخذ 29
مقدمه:
گردش نقدينگي سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي در جهان سالانه بالغ بر 600 ميليارد دلار مي باشد و در اين ميان بخش عمده اي از آن سهم اشغالگر قدس است.
رؤیم اشغال گر قدس عليرغم وسعت كم و نداشتن منابع سنگ هاي قيمتي با ارزش از نظر تجارت جهاني نقش عمده اي را ايفا مي نمايد و اين امر صرفاً با فعاليت اين كشور بر روي فرآوري سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي محقق گشته است.
فرآوري صحيح و به روش هاي مكانيزه و جديد بر روي اينگونه سنگ هاي باعث ارزش افزوده بسياري مي گردد و علاوه بر آن مي تواند نقش اساسي در ايجاد اشتغال نيز ايفا نمايد.
نرخ سرمايه گذاري سرانه اشتغال در اين بخش بسيار كمتر از بخش هاي ديگر صنعتي و حدود 20 تا 25 درصد آنها مي باشد و از سوي ديگر در فضاي براي ايجاد اشتغال 4 تا 5 متر مربع براي هر نفر مي باشد.همه ساله مقادير متنابهي ارز جهت خريد سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي به صورت تراش خورده از كشور خارج مي گردد و سنگ هاي مذكور از طرق مختلف كه اغلب قانوني نيستند وارد كشور مي شوند.كشور ايران از ديرباز در امر سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي فعال بوده و بخصوص در تراش اينگونه سنگها فعاليت نموده است ليكن به مرور زمان نقش اين بخش در اقتصاد كمرنگ شده بگونه ايكه در حال حاضر نقش ناچيزي را دارا مي باشد…………..