شناسه پست: 2408
بازدید: 552

دانلود کارآموزی سخت افزار – آشنایی با انواع قطعات کامپیوتر و کاربرد آن در شرکت یاسر رایانه غرب

DVD-ROM ها مدتی است که  وارد عرصه رقابت شده اند وبا امکانات بیشتر و با سازگاری با انواع بافت CD و قابلیت خواندن DVD   بازار CD-ROM ها را در دست می گیرند دیگر کمتر شرکت معتبری را می توان یافت که CD-ROM تولید کند بنابراین در زمان خرید CD-ROM خوب فکر کنید.

یک DVD با قابلیت ذخیره سازی ۱۷ گیگا بایت (در انواع دو لایه و دو رویه ) ظرفیتی برابر ۲۶ CD معمولی ۶۶۵ مگابایتی دارد. اطلاعات روی DVD  مانند CD روی یک شیار( پیت ) حلزونی رایت می شود.هر چه طول پیت کوچکتر و قطاع فشرده تر باشد ظرفیت بیشتر است (حداقل طول پیت روی DVD برابر ۴/۰ میکرو متر و رویCD برابر ۹/۰میکرومتر است فاصله قطاعها روی DVD برابر ۷۴/۰ میکرو متر و روی CD برابر۶/۱میکرومتر است.)

درDVD به همین ترتیب طول موج پرتو لیزر از ۷۸۰ نانو به ۶۵۰ تا ۶۳۵ نانومتر کاهش پیدا کرده می توان گفت که سرعت خواندن دیسک گردانهای DVD  از دیسک گردانهای CD  بیشتر است.مثلاً سرعت یکی از مدلهای توشیبا بدون سر و صدای عجیب و غریب به ۲۶ می رسد.

دیسک گردانهای DVD-ROM کنونی متعلق به نسل سوم هستند و می توان آتها را بدون هیچ مشکلی تحت ویندوز نصب کرد. این دستگاهها DVD را با سرعت ۴X یا ۵X می خوانند. سرعت خواندن CD  در آنها به ۲۴X تا ۳۲X می رسد .

جایگزین شدن دستگاههای نسل سوم با نسل دوم کارایی را تا حد زیادی بالا می برد. آهنگ انتقال داده در محصولات نسل دوم ۲۷۰۰ کیلو بایت بر ثانیه است در حالیکه در محصولات جدید به ۶۰۰۰ کیلو بایت بر ثانیه می رسد.

همین وضعیت در خواندن CD نیز صادق است: سرعت خواندن در مدلهای نسل دومی ۱۰ تا ۱۲ برابر است در حالیکه در محصولات جدید به ۶ برابر رسیده اکثریت دیسک گردانهای DVD از نظر ربع خطا ضعف دارند.

آهنگ انتقال داده در دیسک گردانهای مربوط به نسل سوم حداکثر ۶ مگابایت بر ثانیه است بنابراین یک رابط E-IDE با آهنک انتقال خداکثر ۱۶ مگابایت بر ثانیه برای اتصال آنها کافی است البته برخی تولید کنندگان این دستگاهها رابا رابط SCSI ساخته اند.

فهرست مطالب
مقدمه
آشنایی با محل کارآموزی
فصل اول : آشنایی با قطعات کامپیوتر
CD & DVD 9
CPU 11
UPS چیست ؟ ۱۳
آشنایی با USB 14
Bluetooth 17
سنترینوچیست ؟ ۱۹
کارت صدا ۲۰
لیست قطعات کامپیوتر ۲۴
فصل دوم : آشنایی با کاربرد قطعات کامپیوتر
مادربورد ۲۶
Webcam 28
پرینتر لیزری ۳۰
دوربین دیجیتال به جای اسکنر ۳۱
مانیتور CRT 32
مانیتور LCD 39
هارد ساتا ۴۲
فصل سوم : اسمبل کامپیوتر و چگونگی انتخاب قطعات
اسمبل کردن کامپیوتر ۴۶
خرید RAM کامپیوتر ۴۹
خرید کامپیوتر ۵۱
راهنمای خرید پرینتر ۵۳

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۵۰

*************************************

نکته : فایل فوق  قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید