دانلود مقاله بررسی تاثیر تبلیغات بر فروش شرکتهای صنایع غذایی مشهد
فهرست مطالب
مسئله ي تحقيق
پيشينه ي تحقيق
اهداف تحقيق
فرضيات تحقيق
متغيير هاي تحقيق
نوع تحقيق
جامعه ي آماري
نمونه آماري
اصطلاحات و واژه هاي تحقيق
تعريف تبليغات ( ADVERTISIN )
مديريت محصول و فروش
ترويج فروش و تبليغات
هزينه تبليغات
چكيده
هدف تبليغات
ويژگي تبليغات
آثار تبليغات
روشهاي تعيين بودجه تبليغات
مشكلات و تنگناههاي تحقيق
سه راهکار روانی در پیامها و تبلیغات برای فروش
منابع
مسئله ي تحقيق :
با توجه به اهميت موضوع تبليغات و اثر آن بر ميزان فروش آوري شركت ها در گذشته و حال تصميم گرفتيم به بررسي اثرات هزينه ي تبليغات بر فروش شركتها بپردازيم .
پيشينه ي تحقيق :
انسان امروز زير بمباران شديدي از تبليغات زندگي ميكند .
تاريخ تبليغات را درجهان به سه دوره تقسيم كرده اند .
1- دوران ماقبل بازاريابي و مبادله ي كالا با كالا كه در اواخر اين دوران صنعت چاپ پا به عرصه ي وجود گذاشت .
2- دوران ارتباطات انبوه از 1700 تا دهه ي اول قرن 20 كه تبليغات شدت بالايي گرفت .
3- دوران پژوهش تبليغات به عنوان يك نيروي اجتماعي و اقتصادي مهم تلقي مي گردد .
پيشينه ي تبليغات در ايران را در عهد ناصر الدين شاه قاجار ميدانيم . اولين شركت تبليغاتي در ايران در سال 1316 به نام كانون آگهي زيبا راه اندازي شد . تا سال 1337 هيجده كانون آگهي در تهران فعاليت داشتند . امروز حدود 530 شركت تبليغاتي به امر تبليغ اشتغال دارند .
اهداف تحقيق :
1- با توجه به ساز و كار توليد در شركت هاي خصوصي برنامه هاي فروش و اثرات آن بر نوسانات بازاربر آن شديم تا به بررسي موضوع تبليغات و فروش بپردازيم .
2- به منظوريافتن رابطه ي بين هزينه ي تبليغات و فروش و تعميم نتايج حاصله در افزايش سطح آگاهي عموم و شركت ها نسبت به هزينه ي تبليغات به تحقيق در اين موضوع پرداختيم .
3- با نگرش به اينكه نظام بازاريابي رايج در دنياي امروز نظام بازار گرا است ( اولويت با بازار مصرف كننده است) و اعتقاد بر اين است كه با تامين نيازهاي مصرف كننده و خدمت به او نهايتا فروش بنگاهها تامين مي شود لزوم فعاليت هاي ارتباطي و تبليغاتي مشخص مي شود .
فرضيات تحقيق :
1- به نظر مي رسد هر قدر هزينه ي تبليغات بيشتري صرف شود فروش شركت ها نيز افزايش مي يابد .
2- به نظر مي رسد رابطه ي معني داري بين هزينه ي تبليغات و تقاضاي مشتريان وجود دارد .
3- به نظر مي رسد با منظور كردن هزينه اي صرف تبليغات كالا كيفيت آن كالا بيشتر مي شود .
4- به نظر مي رسد رابطه ي معني داري بين هزينه تبليغات و چرخه ي عمر محصول وجود دارد .
5- به نظر مي رسد رابطه ي معني داري بين هزينه تبليغات و رقابت با ساير موسسات وجود دارد .
فرمت : ورد | صفحات:30
***********************************
نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد