دانلود مقاله بررسی محدود‌یت در سیستم های انتقال قدرت
شناسه پست: 31577
بازدید: 490

دانلود مقاله بررسی محدود‌یت در سیستم های انتقال قدرت

دانلود مقاله بررسی محدود‌یت در سیستم های انتقال قدرت  بررسی محدود‌یت در سیستم های انتقال قدرت و راهکار های رفع آن مقدار نیروی برق در خط انتقال حاصل ولتاژ و جریان است و عاملی است که کنترل آن مشکل بوده و «عامل قدرت» نامیده می‌شود. در صورتی‌که در خطوط، ظرفیت انتقال به اندازه کافی باشد نیروی برق اضافی می‌تواند با اطمینان کامل منتقل شود. در سیستم انتقال سه نوع عامل محدود‌کننده ظرفیت انتقال برق را محدود می‌کنند: عامل حرارت و جریان، عامل ولتاژ و عامل بهره‌برداری از سیستم.

دانلود مقاله بررسی محدود‌یت در سیستم های انتقال قدرت

 ۲- چاره‌جویی محدودیت‌های ظرفیت تاسیسات انتقال

محدود‌کننده‌های مذکور توانایی سیستم را برای انتقال برق محدود می‌کنند، بنابراین ظرفیت بهره‌برداری از شبکه انتقال موجود را کاهش می‌دهند. این بخش از این گزارش در مورد توسعه امکانات به منظور افزایش توانایی انتقال خطوط انتقال موجود بطوریکه ظرفیت بیشتری از برق بتواند با اطمینان از یک بخش سیستم به بخش دیگر یا از یک سیستم به سیستم دیگر منتقل شود.

 ۳-محدود‌یت حرارتی و جریان

محدودیت‌های حرارتی معمولی‌ترین عوامل محدود‌کننده‌ای هستند که توانایی و ظرفیت انتقال برق را در خط انتقال، کابل و ترانسفورماتور محدود می‌کنند. خط انتقال در برابر جریان الکترون‌ها مقاومت می‌کند و باعث تولید گرما می‌شود. میزان گرمای ایجاد شده در تجهیزات خط انتقال به جریان یعنی میزان جریان الکترون‌ها و همچنین به شرایط ‌آب و هوایی محیط ارتباط دارد مانند درجه حرارت، سرعت باد، مسیر باد به دلیل تاثیرات آب و هوا و پراکندگی حرارت در هوا. حدود گرما برای خطوط انتقال معمولاً برحسب جریان‌های برق بیان می‌شود.

دانلود مقاله بررسی محدود‌یت در سیستم های انتقال قدرت

هوایی دایماً کشیده می شود و ممکن است فاصله آن از زمین کمتر از اندازه‌ای باشد که به دلایل ایمنی لازم است. چون این گرم شدن بیش از حد بطور تدریجی انجام می‌شود و برای مدت زمان‌های محدود جریان‌های بیشتری انتقال می‌یابد. گرمای عادی برای خط انتقال در اثر میزان جریان برق ایجاد می‌شود که این خط بتواند آنرا دایماً انتقال دهد.

فرمت :  قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۶۹

************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید