ترجمه بخش کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC Diesel – engine management
شناسه پست: 1728
بازدید: 461

ترجمه بخش کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC Diesel – engine management

امروزه، در ورای پیشرفت‌هائی که در زمینه‌ی تزریق سوخت موتور دیزل صورت گرفته، کاهش مصرف سوخت و افزایش در توان و گشتاور، فاکتورهای بسیار مهمی به شمار می‌آیند. در گذشته، اهمیت این فاکتورها موجب استفاده‌ی بیشتر از موتورهای دیزل با تزریق مستقیم (DI) بوده است. در مقام مقایسه با موتورهای دیزل با پیش محفظه و یا مجهز به محفظه‌ی گردابی، که به نام موتورهای با تزریق غیر مستقیم (IDI) معروفند، موتورهای با تزریق مستقیم دارای فشار تزریق بیشتری هستند.

این امر منجر به اختلاط بهتر سوخت- هوا گشته و احتراق در آن کاملتر صورت می‌گیرد. در موتورهای با تزریق مستقیم، با توجه به این واقعیت که اختلاط بهتر انجام می‌شود و به علت عدم وجود پیش محفظه و یا محفظه گردابی، هیچ گونه تلفات ناشی از سرریز سوخت وجود ندارد و نسبت به موتورهای با تزریق غیر مستقیم، مصرف سوخت ۱۵-۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

ترجمه بخش کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC Diesel – engine management

فهرست مطالب

کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC

شرایط فنی

مرور کلی سیستم

پردازش داده‌های EDC

سیگنال‌های ورودی

اصلاح سیگنال

پردازش سیگنال در ECU

سیگنال‌های خروجی

انتقال داده‌ها به سایر سیستم‌ها

مرور کلی سیستم

انتقال داده‌ها به روش متداول

انتقال داده‌های سریال CAN

پمپ‌های انژکتور ردیفی PE با کنترل الکترونیکی

بلوک‌های سیستم

اجزاء تشکیل‌دهنده

مدارهای کنترل (شکل ۵-۹)

دیگر وظایف

سیستم ایمنی

مزایا

پمپ‌های انژکتور ردیفی با کنترل غلافی

کنترل شروع تزریق

ملحقات

حلقه کنترل خودکار

کنترل الکترونیکی پمپ‌های انژکتور آسیابی

محوری VE-EDC

بلوک‌های سیستم

اجزاء سیستم

کنترل‌های حلقه بسته (خودکار)

اقدامات ایمنی

مزیت‌ها

خاموش کردن موتور

ترجمه بخش کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC Diesel – engine management

علاوه بر این، موتورهای مدرن امروزی بیشتر در معرض مقررات سخت مربوط به گاز اگزوز و صدا هستند. این امر باعث شده است که از سیستم تزریق سوخت موتور دیزل، انتظارات بیشتری مطرح شود، از جمله:

– فشارهای بالا در تزریق سوخت،

– منحنی بنیادی‌تری از آهنگ سوخت‌دهی،

– شروع تزریق متغیر،

– تزریق پیلوتی،

– سازگاری مقدار سوخت تزریقی، فشار تقویت یافته، و کمیت سوخت تزریقی در یک مرحله‌ی کاری معین،

– کمیت سوخت راه‌انداز وابسته به درجه‌ی حرارت،

– کنترل دور آرام مستقل از بار وارده بر موتور،

– تنظیم سرعت مطلوب با توجه به مصرف سوخت و بازده،

– به کارگیری چرخش دوباره‌ی گاز اگزوز، EGR با کنترل خودکار،

– کاهش در تولرانس‌ها و افزایش در دقت، در تمام طول عمر مفید وسیله‌ی نقلیه.

گاورنرهای مکانیکی متداول (وزنه‌های گریز از مرکز) با به کارگیری چندین وسیله‌ی اضافه‌شده، شرایط متنوع در حین کار را ثبت می‌کنند تا تشکیل مخلوط با کیفیت بالا تضمین شود. بنابراین، این نوع گاورنرها به یک کنترل ساده‌ی دستی در موتور محدود می‌شوند، در صورتی که عمل کننده‌های مهم و متنوعی وجود دارند که امکان ثبت آن‌ها توسط این وسائل وجود ندارد و یا اگر هم ثبت شوند، سرعت کار مطلوب نخواهد بود.

فرمت :  قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۵۰

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید