دانلود مقاله درباره سیستم فرمان الکتریکیESP
مقدمه:
در اتومبیلهای امروزی بسته به نیروی قابل استفاده و مورد احتیاجشان با فرمانهای هیدرولیکی – الکتروهیدرولیکی – الکتریکی تجهیز می شوند.
در همه موارد ذکر شده بدون توجه به نوع سیستم هدایتی که بدان مجهز می باشند همه آنها از طریق ستون فرمان دارای یک ارتباط مکانیکی بین فرمان و چرخها می باشد.
اما در سیستم فرمان الکتریکی Steerby wire این ستون فرمان حذف شده و در این سیستم بین غربیلک فرمان و چرخها هیچ رابط مکانیکی وجود ندارد که این خود دلیل برتر شدن این سیستم نسبت به سیستم فرمانهای دیگر شده است.
فهرست مطالب
سیستم فرمان الکتریکی ESP
نمای کلی سیستم فرمان
انواع سیستم های فرمان
ایمنی فرمان
انواع سیستم های ایمنی فرمان
سیستم تلسکوپی
سیستم ایمنی فرمان کشویی
سیستم ایمنی فرمان کمرشکن (خم شونده)
دلایل طراحی سیستم
تشریح عمل کرد سیستم
معرفی ساختمان
انتظاراتی که از سیستم می رود
نحوه عملکرد سیستم
جمع بندی سیستم فرمان الکتریکی ESP
مأخذ
انواع سیستم های ایمنی فرمان:
۱- سیستم تلسکوپی: در این نوع سیستم در ستون فرمان (رابط بین غربیلک و جعبه فرمان) مقداری سیم پیچی با طول اولیه تقریباً ۵ سانتی متر وجود دارد. که در هنگام ضربه یا تصادف این سیم پیچی در هم پیچیده شده و طول آن به حدود ۲ سانتی متر رسیده و بدین صورت از انتقال ضربه به راننده جلوگیری می شود.
۲- سیستم ایمنی فرمان کشویی:
همانطور که از اسم آن مشخص است رابط بین غربیلک و جعبه فرمان به شکل کشویی می باشد که در هنگام تصادف در داخل هم جمع شده و از انتقال ضربه به راننده جلوگیری می کند.
۳- سیستم ایمنی فرمان کمرشکن (خم شونده):
در این نوع سیستم ایمنی رابط بین غربیلک فرمان و جعبه دنده به صورت کوپلینگ (زانویی) می باشد. این مورد نیز با تا شدن از انتقال ضربه جلوگیری می کند.
در همه موارد ذکر شده نوعی ستون فرمان بین غربیلک فرمان و میل وسط فرمان وجود دارد که ما در این مقاله با بررسی نوعی فرمان پیشرفته که فاقد ستون فرمان می باشد. به بحث و بررسی می پردازیم که از آن با عنوان سیستم فرمان الکتریکی ESP یاد می شود.
فرمان الکتریکی ESP مخفف جمله Electric Power Steering می باشد.
فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات :۱۴
*************************************
نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد
برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید
مکانیک و تاسیسات