دانلود پاورپوينت روستاي بالا جاده
شناسه پست: 2775
بازدید: 393

دانلود پاورپوینت روستای بالا جاده

دانلود پاورپوینت روستای بالا جاده بالاجاده از آبادی‌های بسیار زیبای دامنه‌ی شمالی البرز است که جنگل‌های انبوه و سر به فلک کشیده‌ی جنوبی آن، جلوه‌‌ی خاصی بدان بخشیده. این محل در تقسیمات کشوری از دهستان سدن رستاق غربی بخش مرکزی شهرستان کردکوی از استان گلستان می‌باشد و ۵۴ درجه و ۷ دقیقه‌ی طول شرقی و ۳۶ درجه و ۴۸ دقیقه‌ی عرض شمالی و ارتفاع ۱۶۵ متر از سطح دریا در حدود ۷ کیلومتری جنوب شرقی کردکوی  واقع است.

این محل از شمال به روستاهای ایلوار، چهارده و النگ، از جنوب تا مرزهای شمالی شهرستان دامغان، از شرق به روستاهای خرم‌آباد (= خراب مسجد) و میان دره و از غرب و شمال‌غربی به شهر کردکوی محدود است. سیمای آن مستطیل شکل است و اضلاع بلند آن در شرق و غرب آن واقع می‌باشد. سببش نیز وجود دو رودخانه‌ی فصلی شرق و غرب محل است که مانع توسعه آبادی گردید. در پس از انقلاب، آبادی به طرف جنوب و شمال توسعه پیدا کرده است.

دانلود پاورپوینت روستای بالا جاده

فهرست مطالب
موقعیت سیاسی ـ جغرافیایی روستا
موقعیت جغرافیایی
شناخت و بررسی علل پیدایش روستا
شناخت عوامل مؤثر در شکل‌گیری روستا
تاریخچه روستا
ویژگیهای جمعیتی روستا
بررسی وضع فعالیت در روستا
تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی جمعیت روستا
پیش‌‌بینی جمعیت روستا
همراه با جداول، تصاویر، نقشه

دانلود پاورپوینت روستای بالا جاده

شناخت و بررسی علل پیدایش روستا:

به طور کلی ارتباط مستقیمی بین استقرار یک سکونتگاه با عوامل طبیعی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد عواملی که به بهبود اقتصادی روستائیان کمک می‌نماید نظیر وجود آب، اراضی زراعی حاصلخیز، مساعد بودن وضعیت مالکیت برای اراضی کشاورزی و همچنین امکان بهره‌برداری از آنها از جمله عوامل اصلی در پیدایش یک سکونتگاه محسوب می‌شوند. علاوه بر این، وجود عواملی چون روابط خویشاوندی، قدرت و نفوذ خوانین و مالکان، موقعیت طبیعی منطقه به لحاظ پستی و بلندی و دوری و نزدیکی به نهرها، رودخانه‌ها و غیره در پیداش سکونتگاهها مؤثر می‌باشند.

در پیدایش روستای بالاجاده عواملی چون خاک مستعد و حاصلخیز، آب مناسب و رودخانه مؤثر بوده است. در ارتباط با وجه تسمیه روستا می‌توان گفت: در زمان صفویه به دستور شاه عباس اول جاده‌ای در شمال محل (بالاجاده) به نام شاه عباسی کشیده شد از آنجائیکه احداث جاده شاه عباسی در شمال روستا قرار گرفته بود نام روستا به بالاجاده شهرت یافت.

فرمت :  قابل ویرایش | ppt | صفحات : ۴۳

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید