شناسه پست: 2752
بازدید: 410

دانلود پاورپوینت تزریق، راهکاری مرسوم در آب بندی پی سدها

برای جلوگیری از نفوذ و هدر رفت جریا ن آب زیرزمینی در پی سدها از فرآیید تزریق در خاک ها ی نفوذ پذی و سنگ و خاک استفاده میکنند.مصالح تزریقی متنوع اند و می توانند ترکیبی ازسیمان ، سیمان و خاک یا مواد شمیمیا یی باشند.

انتخاب نوع دوغاب به تخلخل و ساختار زمینشناسی ، سرعت جریا ن آب و مقاومت فشاری نهایی بخش های تزریق شده بستگی دارد وعملیا ت تزریق دارای پیچیدگی خاصی می باشد.میزان نفوذپذیری و از طرفی نیاز خاک مورد نظر به مقدار مورد نیا ز جهت تحکیم نیا زمند آزمایش های زمین شناسی زیرنظر مهندس طراحژئوتکنیک دارد.

در پروژه های سدسازی برای اینکه جلوی فرار آبهای نشتی از زیر بدنه سد را بگیرند با ید پی سد را در برابر آب درحد قابل قبول نفوذ ناپذ یر نما نید. فرآیند نفوذ ناپذیر کردن بوسیله تزریق به لایه های زیری پی سد در زیرهسته رسی انجام می شود که به احداث پرده آب بند یا پرده تزریق معروف می باشد . فرآیند تزریق تابع طراحی صورت گرفته با توجه به نوع خاک آن منطقه و پارامترهای خاص تزریق برای نوع کاربری وخاک مورد نظرمی باشد.در این مقاله فرآ ن ید طراحی تزریق در پی سدها ، بهمراه پارامترهای مورد نا یز مورد بررسی قرار گرفته است.

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
تاریخچه تزریق
کلیات تزریق
پارامترهای موردنیاز در آب بندی
روشهای مختلف آب بندی
تزریق (Grouting)
طبقه بندی تزریق
دستگاهها و تجهیزات تزریق
دوغاب تزریق
دوغاب تزریقی به سه نوع زیر تقسیم بندی می شود
نوع دوغاب مورد استفاده در یک عملیات تزریق میتواند تابع عوامل زیر باشد
اجزا تشکیل دهنده دوغاب سیمان
تزریق دوغاب و روشهای آن
نتیجه گیری
مراجع

فرمت :  قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۲۷

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید