دانلود پاورپوینت روان شناسی تربیتی
شناسه پست: 30697
بازدید: 403

دانلود پاورپوینت روان شناسی تربیتی

دانلود پاورپوینت روان شناسی تربیتی روان‏شناسى تربیتى یا روان‏شناسى پرورشى شاخه‏اى از علم روان‏شناسى است که یافته‏هاى این علم را در خدمت معلمان قرار مى‏دهد. روان‏شناسى، علم مطالعه اعمال و اندیشه‏هاى افراد است؛ روان‏شناسى تربیتى علم مطالعه اعمال و اندیشه‏هاى افراد در ارتباط با مسائل آموزش و پرورش است…………

دانلود پاورپوینت روان شناسی تربیتی

روان‏شناسى تربیتى بیش از هر چیز دیگر معلمان را با ماهیت یادگیرى دانش‏آموزان آشنا مى‏کند و روشها و فنون مؤثر هدایت یادگیرى، یعنى آموزش، را در اختیار آنان مى‏گذارد. دلیل تأکید زیاد روان‏شناسى تربیتى بر یادگیرى و آموزش این است که این دو جریان هسته اصلى فعالیتهاى معلمان و مدارس را تشکیل مى‏دهند………….

پاورپوینت روان شناسی تربیتی

تعریف آموزش

آموزش کار اصلى معلم است. آموزش، به فعالیتهاى از پیش طرح‏ریزى شده‏اى گفته مى‏شود که‏ با هدف ایجاد یادگیرى در دانش‏آموزان یا دانشجویان بین معلم و یک یا چند دانش‏آموز به صورت کنش متقابل یا رابطه دو جانبه انجام مى‏شود.لذا ویژگى مهم و امتیاز عمده آموزش رو در روى کلاسى همین کنش متقابل آن است. با این حال، آموزش، تنها به آموزش کلاسى محدود نمى‏شود و سایر شیوه‏هاى آموزشى از جمله آموزش رادیویى، آموزش تلویزیونى، آموزش از روى کتاب، یا آموزش مکاتبه‏اى نیز در ردیف فعالیتهاى آموزشى قرار دارند………….

هدفهای آموزش رفتاری

هدفهاى آموزشى رفتار هدفهایى هستند که مقاصد آموزشى معلم را بر حسب رفتار قابل اندازه‏گیرى یا به اصطلاح عملکرد یا گیرنده بیان مى‏کنند. هدفهاى رفتارى به معلم کمک‏ مى‏کنند تابه طور دقیق منظور و مقصود خود را از آموزش موضوع درسى مشخص کند و به یادگیرندگان به روشنى معلوم کند که معلم در پایان درس چه انتظاراتى از آنان خواهد داشت…………..

فرمت :  قابل ویرایش | PPT | صفحات : ۲۷۱

**************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد


برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید