شناسه پست: 1586
بازدید: 449

دانلود پاورپوینت نقد و بررسی (تصویری) ایستگاه های اتوبوس (تحلیل فضای شهری)

ایستگاه‌های اتوبوس شهری که من در آن ساکنم (یعنی تهران)، همه کم و بیش یک شکل و البته خسته‌کننده هستند. حتی ایستگاه‌های بی‌آر‌تی هم که استفاده زیادی از آنها می‌شود، طوری طراحی شده‌اند که تنها پاسخگوی نیاز مورد نظرشان باشند (هرچند که در این مساله هم چندان موفق نیستند)، و حتی اندکی خلاقیت هم در طراحی آنها مشاهده نمی‌شود.

البته این بر اساس مشاهدات من است. شاید در تهران یا شهر‌های دیگر ایران، ایستگاه‌های اتوبوس زیبا هم باشد. به هرحال، در دنیا هستند مسئولینی که کار را به هنرمندان بسپارند و با ساخت ایستگاه‌های اتوبوس خلاق و چشم‌نواز، اندکی چهره شهرشان را برای مردمشان دلنشین کنند.

این‌بار قصد داریم با نمایش خلاق‌ترین ایستگاه‌های اتوبوس در دنیا، ثابت کنیم که می‌شود جور دیگری هم به این کلیشه‌های شهری نگاه کرد.

با توجه به درجه حرارت بالا و وجود ریزگردهای فراوان در هوا در دبی، تحمل چند دقیقه در هوای آزاد کمی سخت است. به همین دلیل است که ایستگاه‌های اتوبوس ضد گرد‌وغبار در این شهر تجاری ساخته می‌شوند. این ایستگاه‌ها علاوه بر اینکه دارای سیستم تهویه هوا و کولر هستند، کاملاً نسبت به محیط بیرون عایق هستند.

فهرست مطالب
تصاویر ایستگاه دو جهته BRT تهران
تصاویر ایستگاه بولوار احمد آباد
تصاویر ایستگاه بولوار سید رضی
تصاویر ایستگاه میدان تقی آباد
تصاویر ایستگاه بولوار امامت
تصاویر ایستگاه میدان راهنمایی
تصاویر ایستگاه بولوار وکیل آباد

 

فرمت : قابل ویرایش | ppt | صفحات :۵۲

*************************************

نکته : فایل فوق  قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید