پاورپوینت HACCP در تولید بستنی
شناسه پست: 1785
بازدید: 448

پاورپوینت HACCP در تولید بستنی

پاورپوینت HACCP در تولید بستنی بستنی (Ice cream) فرآورده لبنی منجمد آماده مصرفی است که اط شیر گاو و یا گاومیش از طریق ترکیبل و فرآیند مناسب بر روی خامه یا سایر فرآورده های لبنی با شکر و مواد طعم دهنده خوراکی بدست می آید. همچنین حاوی, پایدار کننده ها, قوام دهنده ها و رنگ های خوراکی مجاز نیز میباشد.این برنامه صرفاً هک فرآورده یعنی “بستنی” را پوشش می دهد. اگر شرکت بخواهد فرآورده های دیگری را تولید کند باید برنامه دیگری نیزتدوین نماید.

این برنامه کل فرآیند تولید “بستنی” را صرفاً تا مرحله بارگیری از کارخانه در بر میگیرد زیرا بستنی به صورت خرده فروشی به مصرف کننده عرضه میگردد احتمال اینکه درهنگام توضیح یانگهداری آلوده شود وجود ندارد.

ترکیبات بستنی

ترکیب بستنی شامل چربی مواد جامد غیر چربی شکر و شیر است که به آن افزودنی های مختلفی شامل مواد امولسیون کننده پایدار کننده طعم دهنده و رنگ دهنده نیز اضافه می شود.مخلوط مواد تشکیل دهنده ی بستنی پس از همگن سازی در یخ زن های (Freezer) پیشرفته منجمد می شود . در زمان انجماد هوا با مخلوط بستنی زده شده و موجب افزایش حجم آن تا حدود ۱۰۰ درصد می شود . بنابراین حجم بستنی معمولا دو برابر حجم مخلوط بستنی است. مخلوط منجمد از یخ زن ها به پرکن های مختلف و دستگاه های بسته بندی هدایت شده و به صورت بستنی چوبی لیوانی قیفی یا مکعب مستطیل به اندازه های ۲۵۰ گرمی ۵۰۰ گرمی و یک لیتری بسته بندی و سپس در سردخانه نگهداری می شوند.

فهرست مطالب
برنامه الگویی HACCP برای تولید بستنی
۱٫ توصیف فرآورده
جدول توصیف فرآورده بستنی
۲٫ فرآیند تولید
۳٫ شناسایی و ارزیابی مخاطره ها و تعیین CCPs
شناسایی CCPs با به کارگیری درخت تصمیم گیری CCP در فرآیند تولید بستنی
CCPs که در فرآیند تولید بستنی در شرکت … شناسایی شد.

فرمت :  قابل ویرایش | ppt| صفحات : ۲۷

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید