شناسه پست: 1759
بازدید: 410

دانلود پروژه مالی طراحی نظام های مالی شرکت خاک صحرا – سهامی خاص

فهرست مطالب

بخش اول :
مدیریت مالی و وظایف آن 

بخش دوم :
    طرح حسابداری مالی
طرح دریافت  و پرداخت
آیین نامه تنخواه گردان

بخش سوم :
طرح سیستم حقوق و دستمزد
طرح مجوزهای مالی

مقدمه:

– مديريت دانش و چگونگي اداره و هدايت يك سازمان براي رسيدن به اهداف آن است. بنابراين، هدف مديريت دستيابي به نتايج مطلوب در جهت تحقق بخشيدن به هدف هاي سازمان است.

– براي دست يابي به اين هدف، مديريت ميبايست وظايف كلي زير را انجام دهد:

  • برنامه ريزي
  • سازمان دهي
  • تصميم گيري
  • ايجاد هماهنگي
  • كنترل

انجام وظايف بالا را تنها مسئوليتي كه با سمت “ مدير “ در سازمان فعاليت ميكنند، بر عهده ندارند. در واقع اين وظايف در سطوح مختلف سازمان به درجات وجود دارد و تقسيم مي گردد.

نظام

نظام يا سيستم، مجموعه به هم پيوسته اي از اجزايي است كه براي دستيابي به هدف يا هدف هاي مشترك و از پيش تعيين شده اي، با يكديگر در ارتباط متقابل قرار دارند. اين ارتباط به گونه اي است كه كاركرد هر جزء بر كاركرد ديگر اجزا نظام تأثير

گذاشته و در عين حال از آنها تأثير مي پذيرد.

بنابر اين هر گونه انحرافي كه در چگونگي كاركرد جزئي از يك نظام پيش آيد، باعث ميگردد كه كل آن نظام در رسيدن به هدف پيش بيني شده، با دشواري روبرو شود.

هدف هاي هر نظام مالي

هر نظام مالي، به عنوان يك نظام اطلاعاتي، مجموعه اي است متشكل از نظام هاي فرعي ديگر كه به منظور تحقق هدف هاي معيني، با يكديگر متقابلاّ در ارتباط هستند و بدنه نطام مالي را تشكيل ميدهند.

مهمترين اين هدف ها عبارتند از:

  • برنامه ريزي عمليات مالي
  • اعمال كنترل هاي لازم
  • برقراري نظام گزارش دهي در مورد عمليات مالي
  • تسهيل آموزش كاركنان مالي ساز مان و ارتقا سطح دانش حرفه اي آن ها

هدف ها و ويژگي هاي نظام هاي مالي طراحي شده

هدف هاي نظلم هاي مالي طراحي شده به طور كلي همان هدفهاي نظام مالي ياد شده در بند “3“ اين نوشته مي باشد كه به منظور دستيابي به آن ويژگي هاي زير در

تهيه و طراحي نظام هاي مالي ملحوظ نظر بوده است:

  • انطباق با وضعيت عيني و شرايط ويژه ژ مشخص شركت، براي اين منظور كوشش شده تا با شناخت دقيق واقعيت هاي موجود و محدوديت هاي آن، نظام هاي مالي به گونه اي تهيه شوندكه پاسخگوي نياز هاي شركت و رافع
    نارسايي هاي آن باشد.
  • قابليت انعطاف در برابر تغييرات احتمالي، در صورتي كه اعمال تعديلات و يا تغييرات جزيي در جايي از نظام ها ضرورت يابد، ساخت كلي آن انسجام خود را حفظ خواهد نمود.
  • جامعيت از اين نظر كه كليه فعاليت هاي مالي شركت را در بر ميگيرد. لازم به ياد آوري است كه نظام هاي مالي در كليات خود وظيفه جمع آوري و انعكاس كل عمليات مالي شركت را بر عهده دارند. بنابر اين نظام هاي مالي مي بايست در بر گيرنده همه نظام هاي فرعي اي كه به نوعي با عمليات مالي شركت مرتبط، و بخشي از آمار و اطلاعات مالي هر شركت در انها ايجاد و منعكس ميگردد، باشند.
  • سهولت فهم و سادگي اجرا، در تهيه و تدوين نظام هاي مالي توجه لازم نسبت به موارد زير شده است:

اولا فهميدن سيستم براي كاركنان آسان باشد، ثانيا اجراي سيستم به سادگي ميسر گردد. به اين سبب، از پيچيدگي هاي غير ضروري در طرح مصرا پرهيز شده است.

 

فرمت : ورد | صفحات:90

***********************************

نکته :فایل فوق قابل ویرایش می باشد