شناسه پست: 3650
بازدید: 297

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول: آشنايي با مکان کلي کارآموزي

فصل دوم: ارزيابي بخش هاي مرتبط با رشته علمي کارآموز

1-جوشکاري و برشکاري بکار رفته در ساخت قالبهاي تراورس

1-1- انواع فرآيندهاي جوشکاري

2-1- جوشکاري قوس الکترود دستي

3-1- جوشکاري قوس فلزي تحت پوشش گاز محافظ

4-1- فرآيندهاي برشکاري

2-انواع جيگ و فيکسچرها و وظايف آنها

1-2- ميگ ها و فيکسچرها

2-2- انواع ميگ ها

3-2- انواع فيکسچرها

4-2- دسته بندي فيکسچرها

5-2- طراحي جيگ و فيکسچرها

6-2- اهداف اصلي فيکسچرها

3-قالبهاي خم کاري و برشکاري

1-3- طراحي ماتريس

2-3- طراحي سنبه

فصل سوم: آزمون آموخته ها نتايج و پيشنهادات


مقدمه:

امروزه با افزايش تعداد سفرها، اهميت جابجايي بيش از پيش روشن شده است. در قديم جابجايي به شکل هاي محدودي صورت مي گرفته و مردم بيشتر مجبور بوده اند از حيوانات اهلي نظير اسب و شتر . . . براي جابجايي خود يا کالاهايشان استفاده کنند و يا حتي در بعضي از موارد پياده مسافتهاي مورد نظرشان را طي کنند. مي توان ظهور کالسکه را بعنوان تحولي بزرگ در حمل و نقل بشر به حساب آورد، اما بايد بزرگترين تحول را در حمل و نقل زميني اختراع موتور بخار توسط جيهزوات انگليسي دانست. زيرا در آن زمان بزرگترين مسئله در حمل و نقل براي بشر توليد قواني محرکه براي بحرکت در آوردن وسيله نقليه بود که اختراع وي بعنوان شروعي براي پيشرفت سريع در حمل و نقل و ساخت وسايل نقليه شد. زيرا همانطور که اشاره شد تا قبل از آن بيشتر از نيروي ماهيچه اي حيوانات اهلي براي تأمين اين امر استفاده مي شد که منبعي نامطمئن بود، همچنين حيوانات پس از طي مسافتي نه چندان طولاني خسته مي شوند يا اينکه تحمل شرايط آب و هوايي سخت را نداشتند.

امروزه پديده حمل و نقل براي بشر بسيار توسعه پيدا کرده و راههاي زميني، هوايي و دريايي در اختيار وي است. هر کدام از اين راهها داراي مزايا و معايب خاص خود هستند.

راه هايي هوايي سرعت بالاي جابجايي و امنيت سفر را دارند ولي در عوض از نظر هزينه بالا هستند و همچنين براي مسافتهاي نه چندان طولاني راههاي مناسبي نيستند زيرا استفاده از راههاي هوايي نيازمند طي مراحل گوناگون مثل رفتن به فرودگاه چند ساعت قبل از پرواز، تأخير احتمالي در پرواز . . . مي باشند.

راههايي دريايي نيز فقط بين آبهاي دنيا امکان پذير هستند و در خشکي کاربردي ندارند و از اينگونه راهها بيشتر براي محل بار استفاده مي شود تا حمل مسافر.

راههاي زميني که بيشتر مردم با آن سروکار دارند انواع مختلفي دارد. يک راه استفاده از خودروهاي سبک و سنگين است. استفاده از خودروهاي سبک مثل تاکسي يا اتومبيل هاي شخصي و استفاده از خودروهاي سنگين مثل کاميون و تريلر براي حمل بار و اتوبوس و ميني بوس براي حمل مسافر.

اين روش علاوه بر مزايايي که دارد مثل راحتي استفاده، کم هزينه بودن . . . معايبي نيز دارد مثل حوادث رانندگي پيشامده که امروزه به يک معضل در جامعه ايران تبديل شده است.

يکي ديگر از راه هاي زميني خطوط آهن مي باشد. استفاده از خطوط آهن مزاياي بسياري دارد. از بين آنها مي توان به امنيت بالا، ارزان بودن آن نسبت به راههاي هوايي، کم دردسر بودن آنها در مقايسه با راه هاي هوايي، کارآيي بهتر آن در مسافتهاي نه چندان بلند، خستگي کمتر مسافرين در حين سفر در مقايسه با اتوبوس ها و وسايل نقليه شخصي . . . نام برد.