گزارش کارآموزی برق خودرو و سیم کشی خودرو در شرکت پارس خودرو
درباره برق خودرو و سیم کشی خودرو
گزارش کارآموزی برق خودرو و سیم کشی خودرو در شرکت پارس خودرو این شرکت در سال ۱۳۳۵ با نام شرکت جیپ تأسیس گردیده و عمدتاً در رابطه با واردات و فروش اتومبیلهای جیپ ویلیز و قطعات یدکی آنها فعالیت داشت. در سال ۱۳۳۸ شرکت جیپ، کارخانهای در جاده مخصوص کرج (محل کنونی پارس خودرو) احداث و مونتاژ انواع اتومبیلهای جیپ در ایران را آغاز نمود و به دنبال احداث سالنهای پرس و ساخت قطعات و توسعه عملیات در سال ۱۳۴۵، تولید اتومبیلهای آریا، شاهین (رامبلر) به محصولات قبلی اضافه گردید. در تاریخ ۴/۲/۱۳۵۲ شرکت موتور جک (سهام خاص) از طریق انتقال دارائیها و تعهدات شرکت جیپ تأسیس و به ثبت رسید. …
در این مطلب از فروشگاه مارکت فایل به ارائه کارآموزی برق خودرو و سیم کشی خودرو در قالب 44صفحه میپردازیم.
فهرست مطالب
فصل اول: شرکت پارس خودرو
۱-۱ تاریخچه شرکت پارس خودرو
۱-۲ تولیدات شرکت از بدو تأسیس
فصل دوم: برق خودرو
۲-۱ مقدمه: روند تولید برق در خودرو
۲-۲ باتری
۲-۳ دینام
۲-۴ استارت
۲-۵ سیستم جرقهزنی
۲-۵-۱ طرز کار سیستم جرقه زنی
۲-۵-۲ اجزای سیستم جرقه زنی
۲-۵-۲-۱ شمع
۲-۵-۲-۲ کویل
۲-۵-۲-۳ دلکو
۲-۶ سیستم تزریق سوخت
۲-۶-۱ سنسورها
۲-۶-۱-۱ سنسور میل بادامک
۲-۶-۱-۲ سنسور جریان هوا
۲-۶-۱-۳ سنسور دمای آب موتور
۲-۶-۱-۴ سنسور ضربه
۲-۶-۱-۵ سنسور وضعیت دریچه گاز
۲-۶-۱-۶ سنسور دور موتور
۲-۶-۱-۷ سنسور اکسیژن
۲-۶-۲ انواع سیستمهای سوخت انژکتور
۲-۶-۲-۲ سیستم K-JETRONIC
۲-۶-۲-۱ سیستم KE-JETRONIC
۲-۶-۲-۳ سیستم L-JETRONIC
۲-۶-۲-۴ سیستم LH-JETRONIC
۲-۶-۲-۵ سیستم MONO_LETRPONIC
۲-۶-۲-۶ سیستم MOTRONIC
۲-۶-۳ سیستم سوخت رسانی
۲-۷ سیستم روشنایی و سیستمهای فرعی دیگر
۲-۷- الف سیستم روشنایی
۲-۷-ب سیستمهای فرعی دیگر
۲-۷-ب-۱ برف پاککن و شیشه شوی
۲-۷-ب-۲ بوق
۲-۷-ب-۳ آینه برقی
۲-۷-ب-۴ شیشه بالابر برقی
۲-۷-ب-۵ قفل مرکزی
۲-۷-ب-۶ شیشه گرم کن عقب
۲-۷-ب-۷ کولر و بخاری
۲-۷-ب-۸ سیستمهای اطلاع رسانی به راننده
فصل سوم: سیم کشی خودرو
۳-۱ مشخصات سیمها
۳-۲ طراحی دسته سیم
۳-۳ فیوزها
۳-۴ لیست فیوزهای خودرو
۳-۵ سیم کشی سرانزا
۳-۶ تصاویر خط سیم کشی سرانزا
منابع و مراجع……
درباره
نخستین عامل مهم برای گردش درآمدن موتور و حرکت اتومبیل نیروی برق میباشد، تا زمانی که موتور خاموش است تأمین انرژی مورد نیاز انرژی مورد نیاز بر عهده باتری میباشد ولی به محض اینکه موتور روشن میشود باید بوسیلهای باتری که دارای توان محدودی است شارژ بشود. بعضی قطعات با همان مقدار ولتاژ تولیدی توسط باتری راهاندازی میشوند، ولی به علت تعدد مصرف کنندهها و سرعتهای مختلف سیستمی برای کنترل خودکار در مورد برق جاری نیاز است، که ولتاژ بالاتری را برای راهاندازی دیگر مصرف کنندهها تولید کند، از این روناگریز هستیم بخشی را به منظور مرتفع ساختن این هدف در موتور خودرو قرار دهیم، این وظیفه بر عهده دینام (آلترناتور) میباشد. در سیستم الکتریکی اتومبیل جریان متناوب هیچ استفادهای ندارد زیرا برای شارژ باتری و راهاندازی مدارهای الکترونیک به جریان مستقیم نیاز داریم. ولتاژ خروجی دینام نیز صرفنظر از دور موتور و برق مصرفی، باید ثایت بماند.
تاریخچه
باتری از صفحات مثبت پراکسید سرب، صفحات منفی اسفنجی سولفوریک رقیق تشکیل میشود. صفحههای باتری مانند شبکههای ریختهگری شده که جریان را از خود عبور میدهند. برای جلوگیری از تماس صفحات مثبت و منفی، از شبکههای پلاستیکی یا کائوچو استفاده میشود. در باتری تعداد صفحات منفی بیشتر از صفحات مثبت است. محلول داخل باتری یا همان الکترولیت از ۳۶% اسید سولفوریک و ۶۴% آب تشکیل شده که الکترولیت را اسید (آب) باتری مینامند. ولتاژ پیل را یونهایی تولید میکنند که بر اثر فشار محلول از الکترودهای وارد محلول میشود. ظرفیت باتری را با تعداد که باتری قادر به تأمین جریان است، میسنجند. باتری اتومبیل باید شرایط مهم زیر را برآورده سازد: برق ذخیره کند و بتواند رد زمان مناسب آن را با سرعت کافی برای استارت زدن به استارت برساند. استفاده از چراغ پارک را به مدت معقول امکانپذیر کند………….