شناسه پست: 3666
بازدید: 392

مقدمه :

کارآموزی مقوله‌ای است که در جهت پختگی و تجربه آموزی شخص مفید است . کارآموزی همچنین که از خود لغت برمی‌آید، به معنای آموختن کار و حرفه می‌باشد. بسیاری از کسانی که واحد کارآموزی را انتخاب می‌کنند به آن به عنوان یک واحد خیلی ساده می‌نگرند درحالی که افرادی هم هستند که قبول شدن در این واحد درسی را نه به خاطر نمره بلکه به خاطر آموختن و تجربه کردن اهمیت بیشتری قائل هستند و به همین خاطر و برای بالا بردن استعدادها و توانایی‌ها در مکانهای مختلف حضور می‌یابند و با اشتیاق و علاقه مضاعف بکار مشغول می‌شوند .

     با توجه به موارد فوق می‌توان گفت که واحد کارآموزی به عنوان یکی از اساسی‌ترین دروس هر رشته محسوب می‌شود و افراد می‌توانند در این مدت ( هر چند کوتاه ) استعدادها و انگیزه‌ها و نقاط ضعف و قوت خود را بهتر شناخته و بتوانند برای شغل آیندة خود برنامه‌ریزی کنند و علاقه بر این شغل چون که کارآموز با محیط اجتماعی روبروست می‌تواند خود را شخص اجتماعی با رفتار و منشهای انسانی تطبیق دهد و خود را به سوی یادگرفتن آداب و معاشرت کاری سوق دهد .

     با توجه به اینکه رشته تحصیلی ما رشته حسابداری می‌باشد، دقت عمل و صبر و حوصله در کارها یکی از مهمترین چیزهایی است که در طول کار با حرفه خود با آنها روبرو هستیم باید به آنها توجه نمائیم .

     امید است همه دانشجویان به مرحله‌ای از خودشناسی  برسند که استعدادها و توانائیها و انگیزه‌های خود را در رشته تحصیلیشان بیابند .