شناسه پست: 2390
بازدید: 367

دانلود گزارش کارآموزی در ایران خودرو – دستگاه تراش و دستگاه فرزو CNC

– مقدمه

تاریخچه مختصر از شرکت ایران خودرو :

شرکت ایران خودرو (سهامی عام ) تحت پوشش سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران می باشد. تاریخ تاسیس شرکت درمرداد ماه ۱۳۴۱ با شماره ثبت ۷۳۵۲ وبا نام شرکت سهامی کارخانجات ایران ناسیونال می باشد.

اولین محصولات تولیدی شرکت را اتوبوسهای مدل ۳۲۱و ۳۱۹ ومینی بوس تحت لیسانس دایملر بنز تشکیل می داد سپس درتاریخ ۲۰/۶/۱۳۴۵ اجازه تاسیس کارخانجات انواع خودروسواری ۴ سیلندر از طرف شرکت تالبوت به این شرکت اعطاء شد. واز اواخر سال ۱۳۴۵ تولید خودروسواری پیکان ۱۶۰۰ دراین شرکت شروع شد. درسال ۱۳۵۰ مطالعه برای ساخت موتور پیکان وبالابردن تیراژ تولید دراین شرکت شروع شد که نتیجه آن به احداث کارخانه ریخته گری شرکت ایران خودرو که در آن انواع قطعات چدنی موتور از قبیل سیلندر ، سرسیلندر ،اگزوزدود فلایویل ،کپه یاتاقان سیلندر وچرخ دنده میل سوپاپ و… تولید می شود ،منجر شد.

لازم به توضیح است که ریخته گری شرکت باتوجه به اطلاعاتی که اینجانب از همکاران شاغل دراین کارخانه بدست آورده ام هم اکنون قطعات جدید دیگری مانند کاسه چرخ –دیسک ترمز – منیفلد هوا و توپی چرخ پیکان را نیز شروع کرده است  که قسمتی از این قطعات که از کیفیت بالائی هم برخودار است به کشورهای اروپائی مانند فرانسه و آلمان صادر می شود.کارخانه موتورسازی شرکت ایران خودرو نیز درسال ۱۳۵۰ باهدف ساخت بدنه موتور پیکان وهم چنین مونتاژ موتور تاسیس گردید این کارخانه شامل دوبخش ماشین شاپ ومونتاژ موتور می باشد. درقسمت ماشین شاپ قطعات سیلندر ،سرسیلندر کپه  یاتاقان –فلاویل ، منیفلد دود درخطوط جداگانه ماشین کاری شده وسپس به قسمت مونتاژ موتور منتقل می گردند .

فهرست مطالب

-مقدمه

تاریخچه مختصر ا زشرکت ایران خودرو

۲-فعالیتهای انجام شده درطول دوره کارآموزی

 ۳-معرفی ماشینهای ابزار ۱- دستگاه تراش

۴-قسمتهای مهم دستگاه تراش

۵-توضیح کاربرد قسمتهای مهم دستگاه تراش

۶-متعلقات دستگاه تراش

۷-توضیح کاربرد متعلقات دستگاه تراش

۸-عملیات اصلی تراشکاری

۹-انواع رنده ها

۱۰-دستگاه فرز

۱۱-عملیات اصلی فرزکاری

 ۱۲- قسمتهای مهم دستگاه فرز

۱۳- متعلقات دستگاه فرز

 ۱۴- انواع تیغ فرزها

۱۵ -ماشینهایCNC

۱۶-معایب و مزایای ماشینهایCNC

۱۷-منابع مورد استفاده

دستگاه تراش :

برای تراش قطعاتی با مقطع دایره به فرم واندازه های مختلف ازدستگاه تراش استفاده می شود .این دستگاه ازنظر نوع وظرفیت درنمونه های کوچک وبزرگ تولید شده است اما از نظر ساختمان ونوع کار به سه دسته تقسیم می شوند :

  • دستگاه تراش ومرغک دار : این دستگاه درتمام کارخانه ها وکارگاها وحتی مراکز آموزشی نمونه هایی از آن وجوددارد (دستگاه تراش معمولی )
  • دستگاه تراش پیشانی تراش: از این دستگاه ،برای تراش قطعاتی با قطر بسیار بالا استفاده می شود .
  • دستگاه‌تراش عمودی : برای تراش قطعات‌بسیار‌بزرگ‌.قطور وسنگینی‌که‌نمی توان روی سه نظام دستگاههای فوق الذکر سوار کرد از این دستگاه استفاده می شود. محور کارو محور دستگاه به صورت عمودی می باشد دراین نوع دستگاهها هدایت ابزار روی قطعه کار به مهارت خاصی نیازمند است .

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات :۳۵

*************************************

نکته : فایل فوق  قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید