شناسه پست: 3631
بازدید: 428

 

فهرست مطالب

 فصل اول : معرفی پنجره

– پنجره چیست ؟

– آلومینیوم چست؟

– آلومینیوم در دنیا

شکوفایی صنعت آلومینیوم در خاورمیانه

احداث بزرگترین کارخانه آلومینیوم جهان

– درب و پنجره های آلومینیومی

فصل دوم : معرفی شرکت رنگین پروفیل کویر

– تاریخچه

مساحت کارخانه در شاهرود و وضعیت ساختمانی دفتر مرکزی در تهران

– تجهیزات و دستگاه

– انواع محصولات تولیدی

– پروژه های انجام شده

پروژه های دولتی

بیمارستانها

مسکونی

– سیستم درب و پنجره های گرمابند (Thermal break)

– برنامه های طرح توسعه

فصل سوم : تحلیل رقابتی صنعت درب و پنجره سازی آلومینیوم

– کالاهای جایگزین در صنعت درب و پنجره سازی آلومینیوم

چوب

PVS

معایب پنجره های PVS ,UPVC

آهن

تهدید رقبای جدید

فصل چهارم : استراتژی بازاریابی

– اهداف  اصلی

– سهم تولید کنندگان داخلی

– سنجش عمر محصول در شرکت رنگین پروفیل کویر

– نگاه آماری به فعالیت سه ساله اخیرشرکت رنگین پروفیل کویر در داخل کشور

فصل اول

معرفی پنجره

 پنجره چیست ؟

گذشته پنجره به تاريخ زندگي غار نشيني بشر بازمي گردد . ريشه وا‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژه” window “(پنجره) كلمه قديمي vindauga”  است كه درزبان نروژي به معني  ” چشم باد ” است. امروزه در جهان سالانه حدود 500 ميليون پنجره ساخته مي شود.

پنجره از قسمتهاي مهم و اساسي ساختمان مي باشد زيرا بوسيله اين قسمت از ساختمان است كه ارتباط ساكنين يك واحد مسكوني با خارج فراهم شده و نور و هواي واحد مسكوني تامين ميگردد.

در موقع انتخاب مصالح و يا فرم پنجره بايد دقت كافي به عمل آيد تا علاوه بر زيبايي، نور وهواي كافي به واحد مسكوني برساند.

 آلومینیوم چیست ؟

عنصر آلومينيوم با داشتن 8%  از پوسته زمين يكي از عناصر فراوان موجود در طبيعت است . مهمترين ويژگي هاي آن عبارتند از مقاومت بالا در برابر خوردگي ، هدايت الكتريكي و حرارتي بالا و قابليت عالي كار پذيري و نسبت پايين وزن به حجم .

امروزه آلياژهاي آلومينيوم در صنايع ساختماني حمل و نقل و هوا فضا خودرو سازي لوازم خانگي ارتباطات چاپ و نشر الكتريسيته راه آهن صنايع مواد غذايي صنايع نظامي و حتي چوب اسكي استفاده مي گردد . آلو مينيوم در سال 1727 يعني حدود 270 سال قبل كشف شد اما تا سال 1886 كه روش توليد صنعتي آن و 1892 كه روش توليد آن از آلومينا(اكسيد آلومينيوم )كشف گرديد فلزی ناشناخته بود و به علت بالا بودن هزينه توليدآن جزو گرانبهاترين فلزات محسوب مي شد حتي بهاي آن از طلا نيز بيشتر بود وفقط خانواده هاي سلطنتي امكان استفاده از آن را داشتند در قرن نوزدهم فردريك هفتم پادشاه دانمارك دستور داده بود كه كلاه نظامي اش را ازآلومينيوم بسازند و ناپلئون سوم فرمان داد ه بود از ميهمانان مخصوص در ظروف آلومينيومي و از ميهمانان كم اهميت تر در ظروف طلا پذيرا يي كنند در جنگ اول جهاني دانشمندان به مزا ياي آلومينيوم پي بردند اما كار برد هاي آن در خلال جنگ دوم جهاني شناخته شد بنابراين 50 سال است كه آلومينيوم كار برد صنعتي پيدا كرده است .

با توجه به اينكه فلز مس بيش از 6000 سال است كه در صنعت كار برد دارد و آهن 4000 سال امروزه توليد جهاني آلومينيوم با32 ميليون تن در سال بعد از آهن مهمترين فلزي است كه مورد استفاده قرار ميگيرد و دور نمایی عالي در جهت مصرف آن وجود دارد .

 آلومینیوم در دنیا :

توليد جهاني آلومينيوم در سال 2005 نسبت به 2004 حدود 5/3‌درصد رشد كرده و به رقم 4/23‌ميليون تن رسيد‌، كه در اين ميان قاره آسيا با 800‌ هزار تن افزايش، رتبه نخست را داراست. پيش‌بيني مي‌شود در سال‌جاري (2006) بيش از يك‌ميليون تن به توليد آلومينيوم اوليه (Primery Aluminium) اضافه شود‌، اما امسال عرضه نسبت به تقاضاي جهاني 300‌هزارتن كمتر خواهد بود

شکوفایی صنعت آلومینیوم در خاورمیانه

آلومينيوم سومين عنصر وافر در پوسته زمين است و از نظر اندازه، 7/3 درصد از مجموع عنصرهاي زمين را تشكيل مي‌دهد. صنعت آلومينيوم سهم زيادي در اقتصاد جهاني و بيش از 30 اقتصاد مجزا دارد و كمك زيادي به آن مي‌كند. طبق ارزيابي‌هاي انجام شده بيش از يك ميليون نفر در سرتاسر دنيا در صنعت آلومينيوم مشغول به كارند .ذوب آلومينيوم سرمايه‌بر است و تكنولوژي اين صنعت به‌طور نسبي در تسلط چند كمپاني محدود و محصور شده است. در سال‌هاي اخير چين به‌عنوان رهبر اصلي بازار، هدايت آن را در دست گرفته است و روسيه نيز در نقش يك عضو قدركه پيشرفت زيادي در اين صنعت داشته خود را مطرح كرده است. منطقه GCC(سازمان همكاري كشورهاي خليج‌ فارس)نيز به‌علت دسترسي به منابع ارزان انرژي كه 25 درصد از هزينه بها را تشكيل مي‌دهد به‌عنوان مركزي مهم در صنعت آلومينيوم تبديل شده است
به گزارش خبرگزاري عرب‌نيوز، مصرف آلومينيوم در طول چند دهه گذشته از متوسط رشد خوبي بهره‌مند بوده است، كه اين موضوع به‌طور نسبي به علت رشد كلي اقتصاد تا حدي مربوط به جانشيني آلومينيوم به جاي ساير مواد مربوط بوده است. مجموع مصرف آلومينيوم، چه توليدي و چه بازيافتي، مقداري بيش از توسعه صنايع ديگر رشد داشته است. هر دو بخش توليد و مصرف آلومينيوم در چين با گامهاي سريع افزايش يافته است و در سال 2006، 18 درصد نسبت به سال 2005 بيشتر بوده است. در سال 2006، كشور چين 25 درصد از مصرف آلومينيوم توليدي (غيربازيافتي) جهان را به خود اختصاص داد كه اين ميزان 55 درصد از مجموع افزايش در مصرف آلومينيوم دنيا را تشكيل مي‌داد .