شناسه پست: 1173
بازدید: 484

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه نساجی نیکو باف ساوه

گذری بر تاریخچه کارخانه ی نیکو باف :
شرکت ریسندگی بافندگی نیکو باف ( سهامی خاص ) به سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۵۴ به بهره برداری رسید . در بدو شروع کار محل استقرار کارخانه در تهران ، و سپصس به شهرک صنعتی کاوه منتقل شد .این کارخانه تا سال ۱۳۸۳ تولید پتوی ژاکارد ( مینگ ) را در دستور کار خود داشته است و دارای خطوط ریسندگی ، بافندگی و رنگرزی و تکمیل بوده ; تعویض و تولید پتوی راشل ( سیلک ) جایگزین گردید . هم اکنون این کارخانه دارای خطوط مقدمات بافندگی ، بافندگی ، چاپ و تکمیل می باشد .تولیدات این کارخاننه به صورت مستقیم در داخل در کلیه استانهای کشور پخش و از طریق برخی نمایندگی ها به کشور های افغانستان ، پاکستان و عراق صادر می گردد .
محل استقرار کارخانه :
کارخانه نیکو باف در شهر صنعتی کاوه در ۲۰ کیلومتری شهر ساوه ساخته شده است . لازم به ذکر است که این شهر صنعتی بزرگترین شهر صنعتی در ایران می باشد و دارای هتل ، پارک، آتش نشانی ، آپارتمان های مسکونی ، خط واحد ، آژانس و غیره می باشد .‍‍‍‍‍
چارت سازمانی کارخانه  :
شرکت نیکو باف از آنجا که در یک شرکت خصوصی می باشد دارای یک چارت سازمانی ساده می باشد . به عنوان مثال مدیر کارخانه خود مدیر فروش نیز است و همچنین رئیس دفتر .
تعداد پرسنل :
اکثر پرسنل کارخانه ی نیکو باف بومی بوده و از شهر ساوه می باشند . در کل ۱۴۳ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند که از این تعداد ۵ نفر که کارشان رفوگری  طاقه ها است و بقیه کارکنان مرد می باشند . این کارخانه فاقد مهندس تکنولوژ بوده و ۲ مهندس شیمی در این واحد صنعتی فعالیت دارند !

کارآموزی کارخانه نساجی نیکو باف ساوه

فهرست مطالب :
گذری بر تاریخچه کارخانه ی نیکو باف
محل استقرار کارخانه
چارت سازمانی کارخانه
تعداد پرسنل
ماشین آلات
واحد بافندگی
سالن چاپ
شابلون سازی
قسمت رنگ سازی و تهیه خمیر چاپ
سالن های چاپ
ماشین چاپ اسکرین تخت
تثبیت کالای چاپ شده
سالن رنگرزی
دستگاه آبگیر دو پارچه باز کن
جتهای soft-flow
جتهای Over-flow
بررسی اتوکلاوها یا Pressure Beams
عملکرد کلی واحد رنگرزی
مراحل انجام عملیات
عملیات خارزنی
ماشین خارزنی
نکات خارزنی

سیستم های تهویه ، سرمایش ، گرمایش ، آب و برق کارخانه :
از آنجا که نوع نخ بکار رفته در این کارخانه پلی استرو اکرلیک می باشد در این واحد هیچ گونه کنترل خاصی روی رطوبت و دمای سالن ها صورت نمی گیرد و تنها به مکش پرز های معلق حاصل از خارزنی در سالن تکمیل به وسیله ی کانال های تهویه اکتفا می شود .سیستم گرمایش و سرمایش این کارخانه نیز بسیار ابتدایی بوده در تابستان از کولر و در زمستان از بخاری سالنی استفاده می شود . هر چند در سالن چاپ در زمستان نیازی به استفاده از بخاری وجود ندارد .
و آب کارخانه برای استفاده در سالن چاپ و همچنین بویلر سخت گیری می شوددر ضمن دو ژنراتور برای استفاده در ساعات پیک یا قطع برق سرویس شده همیشه آماده به کار هستند .
ماشین آلات :
واحد چله پیچی :
در این واحد پله ها به طور مستقیم پیچیده می شوند و عمل چله پیچی بوسیله ماشین چله پیچی انجام می شود .این ماشین کره ای می باشد و از شرکت   SWTA در سال ۲۰۰۴ خریداری شده است . قفسه های این واحد از نوع رزرو دار بوده و دارای گنجایش ۳۳۲ بوبین می باشد .

 

فرمت : ورد | صفحات:۷۰

******************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید