شناسه پست: 6652
بازدید: 429

دوچرخه و صنعت دوچرخه سازی قوچان

فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه دوچرخه
نگاهی به اوضاع صنعت دوچرخه سازی در ایران
پیش بینی نیاز دوچرخه
اصطلاحات دوچرخه
مجتمع صنعتی دوچرخه سازی قوچان
کلیات طرح
اقدامات انجام یافته امور یک پروژه
برنامه های آتی یک پروژه
مقدمه:
نزدیک به 200 سال از عمر صنعت دوچرخه سازی می گذرد.
این صنعت نیز همانند سایر صنایع , در طی عمر نسبتا طولانی خود پستی و بلندی های زیادی را از سر گذرانده و امروزه از نظر اقتصادی به جایی رسیده است که بخش مهمی از بودجه سالانه کشوری چون تایوان برپاشنه صادرات 5 میلیون دستگاه دوچرخه می چرخد.
از نظر تکنولژی نیز تا بدان حد پیشرفت نموده که در بعضی از کارخانجات دوچرخه سازی کشور های صنعتی می توانند یک دوچرخه ورزشی 10 سرعته کامل را در ظرف 25 ثانیه تولید نمایند.
یا فقط با نسب کامپیوتر بر روی دستگاه های رنگ زنی و یا مونتاژ توانسته اند تولید ماهیانه را از 12 هزار دستگاه دوچرخه به 40 هزار دستگاه(یعنی حدود3.33 برابر) برسانند.
این نکته در ست است که بحران اقتصادی کنونی کشور های سرمایه اری غربی سر انجام گریبان بیشتر کارخانجات مشهور دوچرخه سازی اروپا را گرفته و انها را به زانو در آورده است , ولی با کمی دقت می توان دریافت که در همین اوضاع , کارخانجات دوچرخه سازی دیگری در این سر دنیا , با استفاده از مدیریت صحیح , تجربه غنی , درک شرایط و مشکلات و یافتن راه مبارزه با آن , نه فقط بحران را از سر گذرانده اند , بلکه با مانور صحیح اقتصادی , تغییر روش تولید و مدل های دوچرخه بر مبنای نیاز بازار , سود اوری کارخانه را افزایش دادند.