روش تحقیق بررسی علل افسردگی در زنان 65-25 سال
شناسه پست: 23573
بازدید: 443

روش تحقیق بررسی علل افسردگی در زنان ۶۵-۲۵ سال

روش تحقیق بررسی علل افسردگی در زنان ۶۵-۲۵ سال

مراجعه کننده به بخش رادیوتراپی بیمارستان قائم در پاییز ۱۳۸۷

چکیده

افسردگى هر چند که از شایعترین اختلالات روانى انسان است، با این حال شاید بیش از هر اختلال روانى دیگر ناشناخته مانده یا در تشخیص آن اشتباه مى‏شود. یکى از علل پنهان ماندن و عدم تشخیص افسردگى، در آمیختن آن با غمگینى معمولى است. در زندگى هر کس موقعیتهایى پیش مى‏آید که خواه ناخواه او را غمگین مى‏سازد، اما این حالت با آشفتگى واقعى روانى و تقلیل بینش معنوى شخص همراه نیست. برعکس، افسردگى حالتى است که بر کیفیت خلق شخص تاثیر عمیق گذاشته و نحوه ادراک او را از خویش و از محیطش دگرگون مى‏سازد.این بیمارى اختصاص به یک طبقه معین اجتماع یا کشور بخصوصى ندارد. علائم زجر دهنده آن را در میان مردم از ثروتمند و فقیر گرفته تا دانشمند و بیسواد و شاه و گدا، زن و مرد و در هر گوشه‏اى از عالم مى‏توان یافت.

روش تحقیق بررسی علل افسردگی در زنان ۶۵-۲۵ سال

فهرست مطالب

چکیده ۵

مقدمه ۵

ضرورت تحقیق۶

تعریف مساله ۷

انواع افسردگی ۸

بررسی علل افسردگی۸

درمان افسردگی ۱۲

تاثیرات افسردگی۱۶

تبعیض ها۲۱

زنان و فعالیت بدنی۲۴

افسردگی و تغذیه۲۵

پیشینه تحقیق۳۰

روشهای جمع آوری اطلاعات ۳۱

جامعه و نمونه آماری و روش نمونه گیری ۳۱

نتیجه گیری۳۲

پیشنهادات ۳۲

فهرست منابع ۳۳

روش تحقیق بررسی علل افسردگی در زنان ۶۵-۲۵ سال

مقدمه

افسردگی چیست و به چه صورت در زنان و دختران نمود پیدا می کند؟ افسردگی یک اختلال عاطفی است که در بعد عواطف فرد اختلال ایجاد می کند. افسردگی می تواند هم دلایل بیرونی و محیطی و هم علل ژنی و درونی داشته باشد. به لحاظ ژنی هورمونها تغییراتی در بدن ایجاد می کند.

ما در زبان روزمره، از کلمه افسردگی جهت توصیف ترکیبی از احساسات غمگینی، ناکامی، نا امیدی، و شاید رخوت و بی حالی استفاده کنیم اما زمانی که درمی یابیم پزشکان، روان پزشکان و روان شناسان بالینی این کلمه را به شیوه ای متفاوت به کار می برند، سردرگم می شویم. ازدید آنان، افسردگی یا بیماری افسردگی، حالتی است که به درمان ویژه نیاز دارد. به علت این درهم شدن واژه ها افراد عادی و درمانگرانی که بیماری افسردگی مبتلا نشده اند، احتمالا همدردی و مساعدتی کمتر از آنچه جدی بودن موضوع افسردگی می طلبند، ازخودظاهر می سازند.آنان ممکن است چنین  تصور کنند که افراد افسرده تن پرور، خودخواه، یا اهل تمارضند و آنان را با چنین عباراتی نصیحت می کنند : «سعی کن خودت را جمع و جور کنی» یا «خودت را از این حالت خارج کن، به آن بدی هم که فکر می کنی نیست»افراد مبتلا به خوبی این مسئله را احساس می کنند که دوستان، همکاران و خانواده های آنها  نمی توانند مشکل آنها را درک کنند و با آنان همدلی نشان دهند وبا نگرانی از اینکه دیگران آنها را به عنوان فردی متمارض تلقی کنند، ناراحتی شان را دو چندان می سازد.

 

فرمت : قابل ویرایش| WORD| صفحات : ۳۲

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید