شناسه پست: 11933
بازدید: 386

طراحی وب سرویس اعلان مشخصات کالا

فهرست مطالب
به جای پیش گفتار 4
web service  1-1  چیست ؟ 5
1-2مزیت ها ی استفاده از وب سرویس ها 6
1-3 مفاهیم کاربردی در وب سرویس ها 8
XML 1-3-1  يا eXtensible Markup Language : 8
SOAP 1-3-2 يا Simple Object Access Protocol : 9
WSDL 1-3-3 يا Web Services Description Language : 12
UDDI  1-3-4 يا Universal Description , Discovery and Integration : 14
خلاصه ی فصل یک 15
.NET Framework 2-1 17
2-2مراحل نصب Microsoft.NET Framework 2.0   : 19
2-3ایجاد یک سرور مجازی IIS 21
2-4نصب ویژوال استودیو 2005 23
2-5نصب sql server 2005 27
خلاصه ی فصل دوم 28
1- 3  وظيفه ي وب سرويس 29
2- 3  سايت اصلي پروژه يا Book Web Service 31
براي دست يابي به کد کامل آن به آدرس 35
براي وب سرويس سمت سرويس گيرنده  مثل وب سرويس قبل يک وب سايت جديد با کدهاي 40
3 – 4تنظيمات IIS   براي اجراي برنامه 44
خلاصه ي فصل سوم 50
4-1توسعه ی یک وب سرویس امن 52
معرفی مدل امنیتی  4-1-1 52
4-1-2   تهدید های شناخته شده توسط RupSec 53
4-1-3 راه حل های امنیتی پیشنهادی RupSec  : 54
پنهان نمودن منابع داخلی 54
خلاصه ی فصل چهارم 55
کاربرد فناوری Ajax  در ساخت وب سرویس ها 56
Ajax  چيست ؟ 57
خلاصه ی کل مطالب 59
فهرست منابع 61
 به جای پیش گفتار
 سپاس يزدان يکتا را که آخرين ويراست از پايان نامه ي دوره ي کارشناسي اين جانب در دسترس علاقه مندان قرار مي گيرد . هر چند بنده معتقدم هرکسي که يک دوره ي دانشگاهي از تحصيلات علوم رايانه را مي گذراند يا گذرانده باشد بايد از مطالبي که در اين پايان نامه آمده است آگاه باشد.
 در باره ي لزوم کسب دانش و مهارت در زمينه ي کار و يا حتي ساخت وب سرويس ها در مقدمه ي گزارش کاري اين پروژه مطالبي هر چند کوتاه ارائه شد . در اين مقال سعي بر اينست که مطالب با جزئيات کامل تري نسبت به آنچه که قبلا در معرض نقد و  بررسي قرار گرفته عرضه شود .
 و باز هم تاکيد مي کنم اهمیت موضوع پايان نامه  زمانی روشن می شود که بیندیشیم در آستانه ی هزاره ی سوم میلادی آگاهی رسانی ارائه دانستارها و یافته ها در زمینه ی ارتباطات از راه دور و در اصطلاح شبکه ای دامنه ای دنیایی یافته است و ویژه تر زمانی است که بدانیم پیدایش وب سرویس ها  باعث دگردیسی کامل این فناوری شده است  از آنجا که مفهوم  ,  بسیار گسترده است از خوانندگان مبتدی خواهشمندم قبل از خواندن مطالب مروری بر مفاهیم پروتکل های ارتباطی , برنامه نویسی در چارچوب .Net   و تکنولوژی  Xml  داشته باشند .
 web service  1-1  چیست ؟
براي ساده کردن پردازش ها برنامه هاي غير متمرکز ( Enterprise ) بايد با يکديگر ارتباط داشته باشند و از داده هاي اشتراکي يکديگر استفاده کنند . قبلا ً اين کار بوسيله ابداع استاندارد هاي خصوصي و فرمت داده ها به شکل مورد نياز هر برنامه انجام مي شد . اما دنياي وب و XML ( تکنولوژي آزاد براي انتقال ديتا ) انتقال اطلاعات بين سيستم ها را افزايش داد . وب سرويس ها در واقع نرم افزارهايي هستند که از XML براي انتقال اطلاعات بين نرم افزارهاي ديگر از طريق پروتوکول هاي معمول اينترنتي استفاده مي کنند . به شکل ساده يک وب سرويس از طريق وب اعمالي را انجام مي دهد (توابع يا سابروتين ها ) و نتايج را به برنامه ديگري مي فرستد . اين يعني برنامه اي در يک کامپيوتر در حال اجراست ، اطلاعاتي را به کامپيوتري مي فرستد و از آن درخواست جواب مي کند ، برنامه اي که در آن کامپيوتر دوم است کارهاي خواسته شده را انجام مي دهد و نتيجه را بر روي ساختارهاي اينترنتي به برنامه اول بر مي گرداند . وب سرويس ها مي توانند از پروتکول هاي زيادي در اينترنت استفاده کنند .