شناسه پست: 15433
بازدید: 428

مدیریت هتل
فهرست
موقعيت چهار هتل بزرگ 1
هيلتون: دولوكس 6
رقبا 10
نسل جديد 14
وضعيت جديد 15
برزگراه ها 17
كمپاني هاليدكس Holidex 18
ايجاد تنوع 18
قطعات محدود 20
توسعه 22
بازرگانان و مسافران 23
ايده آل ها 23
پيشرفت و تحول 25
قرار دادهاي مديريت 25
هدف هاي مديريت 29
روابط عمومي‌مديريت 31
ارتباطات مديريت 32
لابي 33
عمليات ارتباط جمعي 34
روابط عمومي‌ 36
بررسي سياست خارجي بخش روابط عمومي‌ 36
در زير به چند نمونه از انواع تبليغات اشاره مي‌شود 45
آيا گراني هتل ها به معناي بالا بودن درجه آنهاست؟ 49
آيا پر ستاره بودن هتل دليل بر كيفيت بالاتر آن است. 49
موقعيت چهار هتل بزرگ
در مقاله اي در مورد توسعه چهار هتل بسيار بزرگ بينش وسيعي را درباره مراحل و پيشرفت اين چهار هتل مشهور در صنعت هتلداري فراهم مي‌كند.
اين چهار هتل زنجيره اي عبارتند از : هيلتون، هاليدي اين، ماريوت، رامادا، هر يك از اين هتل ها بيش از چهار كمپاني را به فعاليت وا داشته بود هيلتوني كه ما امروزه مي‌شناسيم محصول نهايي اتحاد بين هيلتون قديمي‌و زنجيره هاي استاتلرو مجموعه هيلتون بين المللي مي‌باشد كمپاني هاليدي اين نتيجه يكسري مالكيت و سلب مالكيت هاس. “ماريوت” كمپاني متمايزي است كه خوراك و مسكن خطوط هوايي و پارك هاي سرگرم كننده از آن منشعب شده اند و رامادا كه وضعيت اوليه اش بصورت يك گروه از هتلهاي كنار جاده اي بود به يك كمپاني در برگيرنده گردانندگان ممتاز و متصديان تبديل شد.
اما اين توضيحات پايان داستان نيست. به منظور بررسي اين هتلهاي زنجيره اي اجازه دهيد به ترتيب حروف الفبا ابتدا از درآمد ساليانه Cornard Hilton هتل كوچكي درتكزاس در اوايل اين قرن آغاز كنيم.
هيلتون: دولوكس
كرنارد هيلتون در سال 1919 به منظور خريد يك بانك و دريافت سود توسعه نفت به سيسكو تگزاس سفر كرد و در هنگام بهره برداري متصديان بانك طبق خواسته هاي هيلتون كارهاي زيادي انجام دادند. اما سيسكو شهر كوچكي با كارگران نفت بسيار زيادي بود و هليتون علاقه زيادي به اقامت در خانه هاي محلي داشت و هيلتون برنامه اش را تغيير داد و خانواده اش را براي خريد يك هتل، هتل Mobley، متقاعد كرد.
برآورد هيلتون در مورد مساله مالي هتل صحيح بود و توانست اتاق هايي را به كارگران محلي در شيفت هاي 8 ساعته اجاره دهد هيلتون در هتل Mobley بسياري از روشها را بنيان نهاد كه در سالهاي بعد موجب موفقيتش شد.
در بنيادين  روشها كابرد ابتكاري از همه فشارهاي هتل به منظور در آمد بيشتر بود به عنوان مثال هيلتون، اتاق ضيافت را به اتاق خواب تغيير داد. (بعدا، او رستورانها و فروشگاه هاي اجاره اي را در گوشه ها و زوايايي بي استفاده، مستقر ساخت) بيشترين قدرت هيلتون توانايي مالي، شناخت و درك موقعيت بود در آغاز او درباره تدارك غذا اطلاعات بسيار كمي‌داشت و به كيفيت سرويس دهي اهميتي نمي‌داد. هتل Mobley نسبت به ديگر هتلها عايدي خود را پس انداز كرد، هيلتون تا 1930 مالكيت و اداره آنرا بر عهده داشت، او بيشتر هتلها را در تگزاس خريداري كرده و به چندين روش ديگر فروخت…………….