دانلود مقاله ادغام و ترکیب شرکت ها
شناسه پست: 22519
بازدید: 422

دانلود مقاله ادغام و ترکیب شرکت ها

دانلود مقاله ادغام و ترکیب شرکت ها ادغام عمودی شرکت ها ادغام عمودی  ترکیب دو فعالیت تجاری است که در دو سطح متفاوت از تولید قرار دارند. برای مثال یک شرکت تولیدکننده مواد غذایی و یک فروشگاه زنجیره ای. ترکیب در این روش با فراهم نمودن چیزی برای چرخه تولید (که به مصرف کننده نهایی نزدیک تر است) به عنوان ادغام رو به جلو شناخته می شود.

دانلود مقاله ادغام و ترکیب شرکت ها

ادغام عمودی می تواند با ادغام افقی که همانا ترکیب فعالیت های تجاری که در یک سطح تولید قرار دارند (مثل دو سوپر مارکت یا دو کارخانه تولید مواد غذایی) مقابله کند. ترکیب با چیزی که چرخه را تقویت می کند (اگر یک شرکت تولیدکننده مواد غذایی با یک مجتمع کشت و صنعت ترکیب شود) به عنوان ادغام رو به عقب شناخته می شود. گاهی اوقات ادغام دو سازمان که در دو مسیر تجاری کاملا متفاوت قرار دارند بر ادغام اختلاطی شرکت ها ارجحیت دارد.

دانلود مقاله ادغام و ترکیب شرکت ها

فعالیت  های تجاری بسته به این که به مصرف کننده نهایی دور یا نزدیک هستند، بالادستی یا پایین دستی محسوب می شوند. مزایای ادغام عمودی از ظرفیت بیشتری که برای کنترل دستیابی به ورودی ها (و کنترل هزینه ها، کیفیت و زمان های تحول این ورودی ها) به سازمان می دهد، ناشی می شود. هر چند در مسیر تغییر ساختار سازمانی اواخر قرن بیستم این منطق کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

دانلود مقاله ادغام و ترکیب شرکت ها

در اواخر دهه ۱۹۹۰ مشاوران شرکت مک کنزی و شرکا نوشتند: ” از آنجایی که شرکت های باسابقه به منظور کنترل دسترسی به منابع فیزیکی کمیاب به صورت عمودی ادغام می شوند شرکت های مدرن به صورت درون سازمانی و برون سازمانی در حال گسترش، سهیم شدن در پیمان های متعدد سرمایه گذاری مشترک هستند.”

دانلود مقاله ادغام و ترکیب شرکت ها

فرمت :  قابل ویرایش | word | صفحات : ۳۶

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید