شناسه پست: 26820
بازدید: 421

دانلود بررسی روند سطح اشتغال در بخشهای مختلف استان آذربایجان غربی

اطلاعات مربوط به تحقیق با طرح مسئله آغاز می شود، سپس به اهمیت موضوع، فرضیه ها، اهداف تحقیق، روش انجام تحقیق که در سطح اقتصاد منطقه ای مطرح است، روش گردآوری آمار و اطلاعات و روش تجزیه و تحلیل آن و …  پرداخته خواهد شد..

۱-۱-۱ طرح مسئله

رشد و توسعه اقتصادی مطلوب از اهداف مهم سرمایه گذاری هر کشور اعم از پیشرفته و یا در حال توسعه می باشد. رشد و توسعه اقتصادی در طول زمان درآمد سرانه واقعی مردم را افزایش و در نهایت سطح زندگی مردم را بهبود می بخشد. لیکن در بسیاری از کشورها مشاهده می گردد که جریان توسعه کلیه مناطق درون یک کشور را به گونه ای مساوی و برابر مورد توجه قرار نداده و همواره تفاوتهای قابل ملاحظه ای در درجه توسعه یافتگی مناطق پدید می آید.

۱-۱-۲ اهمیت موضوع

تحقیق در زمینه موضوع حاضر در استان آذربایجانغربی برای اولین بار انجام می شود. بنابراین شناخت وضعیت اشتغال و بررسی تغییرات ساختاری اشتغال در بخشهای عمده اقتصادی و زیربخشهای آن در سطح استان و شهرستانهای تابعه یک ضرورت است. اولویت اول دولت در سیاست های اقتصادی در برنامه های مختلف توسعه اقتصادی اول و دوم و سوم مسئله اشتغال بوده و خواهد بود. به این منظور سیاست گذاران در منطقه اعم از استانداری، سازمان برنامه و بودجه استان، اداره کار، اداره صنایع، اداره کشاورزی و … در صورت شناخت مناسب از مسئله اشتغال قادر خواهند بود تا در زمینه تعیین و جهت دهی سرمایه گذاریها در بخشهای مختلف و توزیع آن موفق گردند.

مقاله بررسی روند سطح اشتغال استان آذربایجان غربی

نتایج حاصل از کاربرد مدل اقتصاد پایه:

در این تحقیق همچنین بمنظور شناخت ساختار صنعتی استانهای نمونه از تکنیک ضریب مکانی مدل اقتصاد پایه استفاده شده است.

ضرایب مکانی محاسبه شده بشرح زیر است:

در استان آذربایجان شرقی صنایع نساجی و پوشاک جزو صنایع پایه محسوب شده است و ضریب اشتغال پایه آن ۲۳/۱ می باشد. در استان تهران صنایع چوب و محصولات چوبی، کاغذ و مقوا، شیمیایی و ماشین آلات و تجهیزات از جمله صنایعی هستند که به عنوان صنایع پایه شناسایی شده اند. ضریب اشتغال آنها ۴۹/۱ محاسبه شده است…………

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۷۰

******************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید