شناسه پست: 26654
بازدید: 489

دانلود مقاله بررسی منطق فازی

مقدمه :

بشر به مدد تعقل و اندیشه است که توانسته طبیعت چموش را رام خود کند، و فرهنگ و تمدن را رنگ و جلا ببخشد. مگر نه اینکه فرهنگ از انگیختگی و پویایی ارتباط دوره به دوره ی انسان و طبیعت، انسان و انسان، انسان و ابزار، انسان و جامعه و زبان معنا یافته است؟ به مدد همین اندیشه است که آدمی مخلوق توانسته اثر انگشت خودش را بر طبیعت و زمانه ی خود حک کند، و حتی تا مقام خالق، خودش را بالا کشد.

هیچ فکر کرده اید که علم و صنعت با سرعت نور، چنان در خدمت بشر قرار گرفته که به جای او محاسبه و اندیشه می کند؟ هیچ فکر کرده اید که همه لوازم پیرامون مان که آسایش را برایمان معنا می کنند و تکنیک اتومات را در خود دارد خالق ومبتکری به نام پروفسور “لطفی زاده” دارد؟

بررسی منطق فازی

در اولین نگاه به اطراف خود به سادگی می توانید مجموعه ای از این دستگاه ها و لوازم را در خانه و محل کار خود بیابید. بله، مخترع منطق نوین علمی که جهان صنعت را دگرگون کرد و در کنار منطق دیجیتالی در ساختمان دستگاه های الکترونیکی، “منطق فازی” را به دنیا عرضه نمود، کسی نیست جز پروفسور لطفی زاده.
منطق فازی تعمیمی از منطق دو ارزشی متداول است و درحالیکه در منطق دودویی جایی برای واژه هایی همچون “کم،زیاد”،”اندکی”،”بسیار” و… که پایه های اندیشه واستدلالهای معمولی انسان را تشکیل می دهند وجود ندارد،

واژه فازی در فرهنگ لغت آکسفورد بصورت مبهم ،گنگ،نا دقیق،گیج،مغشوش،در هم ونامشخص تعریف شده است. روش پروفسورلطفی زاده برمبنای بکارگیری همین عبارات زبانی است امروزه هیچ دستگاه الکترونیکی، از جمله وسایل خانگی، بدون کاربرد این منطق در ساختار فنی خود ساخته نمی شود. با منطق فازی پروفسور لطفی زاده این دستگاه ها هوشمند می شوند. امروزه اروپایی ها، ژاپنی ها و آمریکایی ها و همه و همه ی کشورهای پیشرو در علم و صنعت، پروفسور لطفی زاده را می شناسند و از اهمیت کار او در دانش مدرن بشری آگاهند.

منابع و مآخذ

۱-بارت کاسکو ،ترجمه:غفاری،ع ،۱۳۸۴، تفکر فازی، انتشارات دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

۲-لی وانگ ، ترجمه :تشنه لب،م، ۱۳۸۰،سیستم های فازی و کنترل فازی، انتشارات دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

۳-رابرت جی شالکف،ترجمه: دکتر جورابیان،م، ۱۳۸۴،شبکه های عصبی مصنوعی،انتشارات دانشگاه شهید چمران

۴-آر بیل وتی جکسون،ترجمه:دکتر البرزی،م،۱۳۸۰،آشنایی با شبکه های عصبی، انتشارات علمی

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۶۵

******************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید