دانلود مقاله بررسی میکروارگانیسمها
شناسه پست: 23973
بازدید: 424

دانلود مقاله بررسی میکروارگانیسمها

دانلود مقاله بررسی میکروارگانیسمها بنام او که نامش درمان دلهای خسته، یادش شفای قلبهای شکسته و معرفتش معراج عارفان است. دنیایی که ما در آن زندگی می  کنیم، از میلیون ها سال نوری در عمق فضا گرفته تا هزاران کیلومتر در اعماق زمین از دشت ها و جنگلها و کوهستانها گرفته تا دریاها و اقیانوس های بیکران، همه و همه دارای اسرار ناشناخته و رموز کشف نشده ای هستند، که در ذهن بشر چراها و چگونه هایی را پدید می آورد و پاسخ به این سؤالات یک نیاز اساسی برای هر فرد محسوب می شود. بشر از همان ابتدا درصدد پاسخ به این نیاز خود برآمده است و گام هایی را در زمینه های مختلف علم برداشته است. از زمان انسان اولیه تا انسان غرق در زندگی ماشینی قرن بیست و یکم این اکتشافات به طرق مختلف ثبت شده اند تا همگان از آنها بهره ببرند. ما نیز با بهره گیری از این نتایج و تحقیقات به ثبت رسیده و تلاش خود این تحقیق را گردآوری نموده ایم تا گامی هر چند کوچک در راه بی پایان علم در زمینه میکروارگانیسم ها برداشته باشیم.

دانلود مقاله بررسی میکروارگانیسمها

میکروارگانیسم ها، قدیمی ترین موجودات زنده روی زمین هستند ولی چون اندازه آنها بسیار کوچک است از آخرین موجوداتی هستند که شناخته شده اند. این موجودات اهمیت ویژه ای برای انسان دارند. از ملموس ترین اثرات میکروارگانیسم ها بر روی جهان اطراف ما تجزیه است، اگر میکروارگانیسم ها نبودند نفتی هم وجود نداشت و یا اینکه جهان مملو از برگهای تجزیه نشده بود. همچنین بعد از شناخته شدن میکروارگانیسم ها پیشرفت قابل توجهی درامر بهداشت حاصل گردیده است از جمله تولید آنتی بیوتیکها چرا که دانشمندان با مطالعه میکروارگانیسمهای مفید و مضر(۸۰% مفید و ۲۰% پاتوژن یا بیماری زا) و با استفاده از علم میکروبیولوژی که همان علم مطالعه و شناخته میکروارگانیسم هاست طول عمر آدمی را افزایش داده اند و دیگر از اپیدمی های کشنده نظیر آبله، طاعون، سرخک، دیفتری و … همانند گذشته خبری نیست.

در صنعت نیز آدمی با استفاده از علم بیوتکنولوژی و نقش ارگانیسم ها به عنوان کاتالیست ، از میکروارگانیسم ها استفاده کرده است. در واقع میکروبیولوژی صنعتی، واژه ای قدیمی است که در مورد استفاده میکروارگانیسم ها در صنعت بیان شده است و امروزه آن را به تکنولوژی میکروبی( Microbial Technalogy ) تغییر داده اند. میکروارگانیسم ها در صنعت کاربردهایی فراوان دارند. در صنایع غذایی، پزشکی و استخراج منابع و معادن و … که مربوط به همان تکنولوژی میکروبی است و در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

دانلود مقاله بررسی میکروارگانیسمها

 روش تحقیق و جمع آوری اطلاعات :

۱-بخش عمده این تحقیق با استفاده از روش کتابخانه ای گردآوری شده است. بدین ترتیب که ما با مراجعه کردن به کتابخانه های عمومی در سطح شهر از جمله کتابخانه های امیرکبیر و امام خمینی و …. منابع و مآخذی را که می توانست به ما در انجام این تحقیق کمک کند از طریق نام کتاب، نوع موضوع و یا نام مؤلف کتاب و نیز برگردان های موجود در کتابخانه ها جمع آوری کردیم. پس از مطالعه این کتاب ها و استخراج کلمات دشوار ویافتن معانی آن ها در دایره المعارف های پزشکی، توانستیم بهره برداری لازم از این کتاب ها را انجام دهیم.

۲-روش دوم ما در این تحقیق استفاده از سایت های اینترنتی برای دست یافتن به آخرین اخبار بوده است که در بخش منابع و مآخذ آدرس دقیق آن ها ذکر شده است.

۳-مصاحبه با دو نفر از کارشناسان ارشد رشته میکروبیولوژی و تهیه گزارش و فیلمبرداری از صحبتها و کارهای عملی این عزیزان در آزمایشگاه رازی و شرکت نفت کرج نیز باعث گسترده شدن دامنه اطلاعات ما در این زمینه شد.

دانلود مقاله بررسی میکروارگانیسمها

منابع و مآخذ:

منابع کتابخانه ای:

۱- باکتریولوژی پزشکی – نوروزی، جمیله – انتشارات دانشگاه علوم پزشکی ایران.

۲- میکروب شناسی کاربردی – مهرابیان، صدیقه – انتشارات شابک – چاپ دوم – بهار ۱۳۸۱

۳- میکروب شناسی پزشکی – قناعت، جواد – راشد، طاهره – انتشارات فربد – چاپ اول – پاییز ۱۳۷۱

۴- روش های آزمایشگاهی میکروب شناسی پزشکی– دپالیام، تریگان – ترجمه: نهائی، محمد رضا – جلالی، علی – انتشارات نیکنام تبریز – چاپ اول

۵- باکتریولوژی عمومی و آنتی بیوتیک ها – بیات، پروین – انتشارات سهامی چهر، فروردین ۱۳۶۲

۶- پایان نامه ی دانشگاهی راه های پاکسازی نفت – کمالی نژاد، سمانه – دانشگاه صنعتی امیرکبیر – ۱۳۷۹

۷- کتاب زیست شناسی دوره ی پیش دانشگاهی – دفتر تألیف کتاب های درسی – شرکت چاپ و نشر کتاب های درسی ایران – چاپ سوم – ۱۳۸۳

۸- پایان نامه دانشگاهی، کاربرد روشهای بیوتکنولوژی در رفع آلودگی های نفتی آب – خاکپور، مریم – دانشکده مهندسی شیمی تهران – ۱۳۷۶٫

۹- جاوتز (میکروبیوتکنولوژی) – آل هاشم – سعید – انتشارات آینده سازان – چاپ اول – ۱۳۷۱

۱۰- بیوشیمی عمومی (جلد ۲) – لاهوتی، مهرداد – رحیم زاده، رحیم – انتشارات: آستان قدس رضوی.

۱۱- گیاه شناسی (جلد ۲) – مقدم، فاطمه و ملک زاده – انتشارات: دانشگاه تهران

۱۲- میکروبیولوژی صنعتی – کاظمی، اخترالملوک و سیدی – انتشارات: جهاد دانشگاه صنعتی شریف، تاریخ انتشار: ۱۳۷۲

۱۳- میکروب شناسی دارویی – هوگو، و. ب – راسل، آ. د. ترجمه: فضلی بزاز، صدیقه-ناشر: دانشگاه علوم پزشکی مشهد – تاریخ انتشار: اسفند ۱۳۶۷

۱۴- میکروبیولوژی عمومی – ملک زاده، فریدون – شهامت، منوچهر – ناشر: انتشارات تحقیق، تاریخ انتشار: ۱۳۸۰

۱۵- تشخیص و درمان طبی بیماری ها – ادیب، عباس – انتشارات: دفتر علمی بخش نو

 منابع اینترنتی:

۱۶- www.Sience.ir

۱۷- www.Restriction.com

۱۸- www.khaneh zist.org

۱۹- www.Celltech group.com

۲۰- www. Sciam.com

فرمت : قابل ویرایش | word| صفحات : ۹۴

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید