شناسه پست: 28600
بازدید: 505

دانلود مقاله بررسی میکروکنترلر  

مقدمه

میکروکنترلر در واقع یک ریز پردازنده تک تراشه ای است که شامل حافظه داده ، حافظه برنامه ، ورودی و خروجی سریال و موازی ، تایمرها ، وقفه های بیرونی و داخلی  می باشد که تمامی آنها روی یک تراشه واحد مجتمع شده اند و می توان آن را به قیمتی کمتر از ۲ دلار تهیه نمود. بر اساس تخمین های زده شده به طور متوسط تعداد ۳۵ میکرو کنترلر در وسایل خانگی یک خانواده متوسط آمریکایی وجود دارد. بیش از ۳۴ درصد میکروکنترلرها در اتوماسیون اداری نظیر چاپگرهای لیزری ، دستگاه های نمابر تلفنهای هوشمند و نظایر آنها به کار برده می شوند. بیش از یک سوم میکروکنترلرها در لوازم خانگی الکترونیکی به کار برده شده اند. در این دسته بندی تولیداتی نظیرCD  player  ، تجهیزات صوتی hi-fi ، بازیهای ویدیویی ، ماشین لباسشویی ، دستگاههای پخت و پز و نظایر آنها قرار دارند.

بازار تجهیزات مخابراتی ،ادوات نظامی و تجهیزات مربوط به اتومبیل ها بخش باقیمانده از سهم کاربرد میکروکنترلرها را به خود اختصاص داده اند.

فهرست مطالب

مقدمه                  ۱

سیر تکاملی میکروکنترلرها                  ۴

معماری داخلی میکروکنترلرها            ۵

خانواده ۸۰۵۱               ۷

پیکر بندی پایه ها         ۱۲

تایمر        ۲۰

جریان و مقاومت در میکرو کنترلرها       ۲۹

عملکرد تابلو روان    ۳۱

نحوه نمایش در تابلو به صورت ثابت         ۳۱

روش جاروب کردن   ۳۳

روش شیفت دادن       ۳۶

بررسی چگونگی نمایش بر روی  دات ماتریکس      ۳۸

LED های دورنگ       ۴۰

زمان روشن بودن      ۴۰

میکروکنترلرها به طور معمول با استفاده از زبان اسمبلی مربوطه ، برنامه ریزی می شده اند۰ میکروکنترلرهای ساخت تولید کنندگان مختلف ، زبانهای اسمبلی متفاوتی دارند.زبان اسمبلی شامل عبارتهای کوتاهی برای دستورالعمل ها است به خاطر سپردن این عبارتها مشکل است ونیز برنامه های تهیه شده برای یک میکروکنترلر برای سایر انواع دیگر میکروکنترلرها قابل استفاده نمی باشد. سختی کار با زبان اسمبلی به خصوص در پیاده سازی پروژه های پیچیده ، متداولترین شکایتی است که در رابطه با برنامه ریزی میکروکنترلرها مطرح می شود. راه حل این مسئله ، استفاده از زبانهای سطح بالا .می­باشد. با این کار ، عملیات برنامه ریزی ساده تر گشته ، برنامه خواناتر و انعطاف پذیرتر شده و پشتیبانی از آن نیز ساده تر می گردد.برای اغلب میکرو کنترلرها  کامپایلرهای   C و BASIC متفاوتی موجود می باشند.کامپایلرهای BASIC معمولا‌ً به صورت مفسر بوده و کدهای حاصل از آنها کند می باشند.

فرمت :  قابل ویرایش | WORD | صفحات :۴۵

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید