مقاله تاثیرات فضای آموزشی بردانش آموزان
شناسه پست: 30152
بازدید: 463

مقاله تاثیرات فضای آموزشی بردانش آموزان

مقاله تاثیرات فضای آموزشی بردانش آموزان کارشناسان تربیتی شرایط متعادل فضای آموزشی لازم برای هر ثبت نام را بین ۵ تا ۳ متر مربع عنوان کرده اند در صورتی که در بعضی مدارس از فضای آموزش از یک متر مربع کمتر است . وسایل و تجهیزات نیز باید در شرایط متعارف و قابل قبول باشد وقتی که تندرستی و سلامت روان و تحقق بخشیدن به دیگر ابعاد تربیت انسان به عنوان هدفها و وظایف مدرسه مطرح می شود چگونه می توان از ساختمان های غیر بهداشتی و فاقد شرایط و وسایل لازم برای زیست گروهی عنوان مدرسه استفاده کرد و دوباره بازده کار نگران نبود مسائل فوق ما را بر آن داشت تا مقایسه ای بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب در فضای آموزشی مدارس ابتدایی دخترانه داشته باشیم ………..

مقاله تاثیرات فضای آموزشی بردانش آموزان

اهمیت و ضرورت تحقیق

اگر نگاهی گذرا به فضای آموزش در گذشته داشته باشیم حاکی از این می باشد که فضای آموزش در قدیم بسیار ابتدایی و درسطح منازل و واحد هایی به دور از نور کافی برای این امر تشکیل شده بود . فضای تدریس را رطوبت فرا گرفته بود که این امر ( تدریس ) با کمبود های زیادی که باعث بوجود آمدن امراض در متعلمین می شد مواجه بودند و دانش آموزان در آن فضا نمی توانستند با آرامش به تعلیم بپردازند …..

منابع

۱- مدرسه شاداب مدرسه ای برای زندگی : رسالت پور – مریم . مجله رشد مدیریت مدرسه شماره ۶ اسفند ۱۳۸۶

۲- بازی بهترین وسیله آموزش : میرزایی – فاطمه . مجله رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۷ فروردین ۱۳۸۷

۳- کاربرد نقشه های مفهومی در فرآیند یاددهی و یادگیری : اصغری – پریوا . مجله رشد تکنولوژی آموزش  شماره ۷ فرودین ۱۳۸۷

۴- نمایش خلاق : بیانلو – حسن . مجله رشد معلم شماره ۱۴ نیمه دوم فروردین ۱۳۸۷

۵- عوامل جذاب سازی محیط آموزشگاه : نوشته نیک پاکارد / نیل دیس ترجمه : رکسانا شهرام / مرتضی مجد فر  – مجله رشد معلم شماره ۱۴ نیمه دوم فرودین ۱۳۸۷

فرمت :  قابل ویرایش | WORD | صفحات :۱۸

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید