شناسه پست: 27598
بازدید: 370

دانلود مقاله ترمزهای پنوماتیکی

اصول سیستم ترمز پنوماتیکی

مقدمه

هوای فشرده یکی از انواع انرژیهایی است که بشر مدتها قبل با آن آشنا بوده و به منظور عملیات جسمانی خود از آن استفاده می نموده است . اولین شخص که بتوان از او بعنوان کاربر هوای فشرده نام برد کتزی بیوس یونانی است که حدود ۲۰۰۰ سال قبل اولین کانن ـ هوای فشرده را درست نمود .اصطلاح “ پنیوما” از کلمه یونانی قدیم مشتق شده و بعنوان “ تنفس ” باد و در فلسفه بعنوان روح آمده است و کلمه “ پنیومانیک ” به علمی که در مورد حرکات و وقایع هوا اطلاق می گردد .

اولین استفاده از“ هوای فشرده ترمز ” در راه آهن و قطارها مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن با پیشرفت صنعت جهت اتوماسیون یکی از شاخه های مهم پیشرفت گردیده است .

آنچه می تواند معرف هوای فشرده باشد :

ارزانی ، به سهولت در دسترس ، احتیاج به انباره جهت ذخیره سازی ندارد ، پاک و تمیز است ، اثرات شیمیائی خیلی کم ، در محیطهای بسیار گرم و سرد تغییری در آن احساس نمی شود ، قابل انفجار نیست ، ساختمان قطعات پنیوماتیک بسیار سهل و آسان است ، مورد اطمینان است ، دارای سرعت عملکرد نسبتاً بالایی است ، قابل تنظیم از جهت مقدار سرعت و نیرو ، هزینه آن در حدودهای معینی  F= 30 Kn . P = 700 psi)  کورس کاری بالا) بسیار اقتصادی است مخارج تعمیر و نگهداری کم اجزاء پنیوماتیک ، تراکم ( امکان ایجاد سرعت یکنواخت و ثابت در سیلندر مشکل است ) .

اجزای مورد نیاز جهت تولید هوای فشرده :

برای تولید هوای فشرده احتیاج به کمپرسور ( تراکم کننده ) داریم که با توجه به مقدار مورد نیاز و لزوم هوا را متراکم نموده و در مخزن ذخیره نموده و توسط لوله هایی به سیستم ترمز منتقل گردد .

سیستمهای مضاعف از قبیل سیستم های رطوبت گیر ، فیلترهای تصفیه هوا ، مکانیزم اعلام دهنده و هشدار دهنده ، فشار سنج ها ، گیج های تنظیم فشار و کنترل ، سوپاپهای کنترل فشار و خروج دهنده به سیستم بر اساس دلخواه اپراتور ، سیلندر و پیستون مبدل انرژی فشار باد به انرژی مکانیکی …

حال به بررسی مختصر این اجزاء می پردازیم :

۱ـ کمپرسور باد :

نوع ساختمان

کمپرسور

کمپرسور سیالی                    کمپرسور دورانی                       کمپرسور پیستونی

محوری     شعاعی    روتس   پیچی    چند سلولی دورانی    دیافراگمی       پیستونی

ملاک انتخاب کمپرسور :

کمپرسورها را اغلب بر اساس مقدار حقیقی تولید هوای فشرده طبق استاندارد Din 1945 یا Din 1962 برحسب (m3/h) و یا بر اساس فشار کاری ( پارامترهای سرعت ، فشار ، نیرو ، جریان عملیات زمانی ) انتخاب می کنند .

تنظیم کمپرسور :

برای اینکه بتوان نوسانات مقدار تولید را که در حالت مصرف نوساناتی دارد بطور ثابت در آورد از روشهای تنظیم زیر می توان بهره جست .

تنظیم بدون بار ،(۲) تنظیم از طریق کاهش سرعت ، (۳) تنظیم از طریق قطع و وصل

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : ۲۷

*************************************

نکته : فایل فوق  قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید