شناسه پست: 24854
بازدید: 463

دانلود مقاله تصوير سازي كتاب كودك 

شخصيت سازي (چهره) :

1- (نمكي) : دختري از خانوادة مرفه در زمان گذشته. استفاده كردن از حالتهاي مختلف چشم‌هاي ريز و شيطون براي نشان دادن شيطنت بيشتر و حالتهاي ابروهايش نشانگر احساسات دروني است :مانند : شادي،غم، زندگي، اندوه، تعجب و زيركي است همچنين موهاي فرفري نمايانگر جذابيت و جنسيت اوست.تزيين نه فقط در دنياي بچه‌ها بلكه در دنياي بزرگترها، اشاره به زيبا پسندي آنها دارد.مثل (گل سركوچولو در بالاي سر نمكي كه به زيبايي موهاي او كمك كرده است يا فورم گوشواره‌ها كه با حالتهاي او هماهنگ است. طبق نظرية روانشناس و فيلسوف غربي كانت و شوپنهار كه زيبايي را به چهار دسته تقسيم مي‌كند. عبارتند از :

فهرست مطالب

چكيده

مقدمه

تاريخچة تصوير سازي در جهان

تاريخچة تصوير سازي در ايران

تكنيك گواش

شخصيت پردازي چهره

طراحي لباس

طراحي پلان‌ها

اتودهاي دستي

اتودهاي نرم افزاري

نتيجه

منابع

زيبايي از لحاظ كيفيت = چيزي است كه به موجب خرسندي انسان مي‌گردد و هيچ نفع مادي هم در آن نيست مثل : زيبايي گل

زيبايي از لحاظ كيفيت = چيزي است كه به موجب خرسندي همگان مي‌گردد. بدين معني كه وقتي كسي چيزي را زيبا دانست، انتظار دارد ديگران نيز آن را زيبا بدانند.

از لحاظ نسبيت = زيبايي چيزي است كه در اجزاي آن تناسب و هماهنگي وجود داشته باشد.

از لحاظ جهت = چيزي است كه موجب خرسندي ضروري است يعني كسي كه چيزي را زيبا دانست ديگران را هم ملزم مي‌داند كه آن را زيبا بدانند.

همچنين اين فيلسوف و روانشناسان معتقد است كه زيبايي صفتي است كه موجب مي‌شود دارندة آن قطع نظر از فوايد و منافعش خوشايند گردد و در انسان سير شهودي غير ارادي و حالتي خوش، دور از نفع و سود برانگيزد. [1]

2- (عروسك نمكي) : صميمي و مهربان است، اندامش راحتي حمل و نقل او را مي‌رساند پيچش موي او همخواني با موهاي صاحبش دارد. براي ايجاد يك حس مشترك بين نمكي و عروسكش اندام عروسك طوري طراحي شده است كه به نظر بيايد مادر نمكي براي او دوخته است.

3- (غول) :

توضيحي راجع به غول : اين موجود افسانه‌اي مانند شخصيت‌هاي پري دريايي يا ديو 2 سر و يا خوش آشام و … است.ما از موجودات تخيلي به اين دليل استفاده مي‌كنيم كه موجوداتي ناشناخته‌اند. پس غول ما هم در اين داستان از اين قاعده مستثني نيست و مي‌توانيم افسانه‌هايي از آنها درست كنيم.چهرة غول : داراي دندانهاي تيز و شكمي برجسته است.چنگالهاي زشت و وحشتناك و شاخش حاكي از قدرتمندي و همچنين وسيلة دفاعي اوست.بيني او با سوراخهاي غير طبيعي و ابروهايش خشن طراحي شده است (براي ايجاد تنفر بيشتر)‌ دهان گشاد او نشانگر آن است كه او همه چيز را درسته و بدون جويدن مي‌بلعد.با اين اوصاف هيبت بد قواره و بد فورم غول نشانگر اين است كه او با همت است زيرا براي خوردن غذا حاضر است حتي غذاي خود را به دوش بكشد. او غولي است خوش خور و خوش اشتها زورگ و تن پرور و پرو و اندامش عاري از زيبايي و تناسب است.

[1] – دادبه، اصغر. كليات فلسفه. (تهران : اننشارات دانشگاه پيام نور، 1385. ص 216)

فهرست منابع و مآخذ :

دانشگرنژاد، محمد حسن. مباني تصوير سازي. (تهران : مدرسه، 1380)

داديه، اصغر. كليات فلسفه. (تهران : پيام نور، 1385)

فرمت : قابل ویرایش | WORD | صفحات : 29

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد