مقاله تعمیر،نگهداری و مرمت بنای عالی قاپو
شناسه پست: 22511
بازدید: 457

مقاله تعمیر،نگهداری و مرمت بنای عالی قاپو

مقاله تعمیر،نگهداری و مرمت بنای عالی قاپو بناهای با ارزش تاریخی عمدتاً بناهایی هستند که احداث آنها به دورانی باز میگردد که در ساخت آنها اصول و محاسبات عمرانی به شیوه هایی که امروز رایج است رعایت نگردیده است. این مسئله باعث می شود خبر آسیبهای جدی به این بناها بر اثر عوامل مخل طبیعی باعملکرد آنی یا تدریجی ویا عوامل مخل انسانی منتشر گردد. در این مقاله ابتدا به معرفی بنای تاریخی و دلیل اهمیت حفظ آنها خواهیم پرداخت، سپس به صورت موردی به تعدادی از آسیبهای ناشی از عوامل مذکور اشاره خواهیم کرد. در پایان به ارائه راهکارها و همچنین چند مورد از استحکام بخشی های انجام شده در داخل و خارج از کشور خواهیم پرداخت.

مقاله تعمیر،نگهداری و مرمت بنای عالی قاپو

فهرست مطالب
استحکام بخشی بناهای تاریخی
چکیده
بنای تاریخی چیست
عوامل مخل در سازه های تاریخی
عوامل طبیعی
عوامل ذاتی و درونی
عمارت قالی قاپو
مرمت سالنهای عالی قاپو
تزئینات هنر نقاشی کشته بری عالی قاپو مرمت شد
مرمت عالی قاپو از آثار تاریخی اصفهان
منابع

مقاله تعمیر،نگهداری و مرمت بنای عالی قاپو

بنای تاریخی چیست؟ بنای تاریخی همراه با برانگیختن حس شگفتی ما را بر آن می دارد که درباره فرهنگ و معماری گذشته بیشتر بدانیم. اگرچه دارای ارزشهای معماری، هنری، زیبائی شناختی، تاریخی، نمادی، معنوی، اقتصادی یا اجتماعی باشد، اما در نگاه نخست عاطفی است چون نمادی ازهویت فرهنگی وبقای مردم آن منطقه وهمچنین بخشی از میراث ما محسوب می شود.
بنای تاریخی نوع مرمت و شیوه های استحکام بخشی را مشخص می کند ومرمت فرصتی است برای دستیابی به شناخت این بناها. اگر مرمت گر قادر به شناخت درست نباشد، جدای از اینکه فرصت خلاقانه را از دست می دهد، بنا را نیزدچار خدشه می کند.
جهان پیرامون ما به خاطر شرایط اقلیمی بسیار متغیر است، همچنین فقدان استراتژی  نگهداری باعث می شود بلایای طبیعی بیشترین خسارت را برآثار فرهنگی و تاریخی وارد سازد.

فرمت :  قابل ویرایش | word | صفحات : ۴۲

*******************************************************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

 برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید