شناسه پست: 28553
بازدید: 437

دانلود مقاله تغذیه و جسم انسان

پیشگفتار

این تحقیق تلاشی است برای اطلاع کلیه دانشجویان در زمینه تغذیه و ارتباط آن با ورزش امید است که این تلاش مورد توجه همه علاقمندان و ورزشکاران فرار گیرد .

قابلیت های جسمانی در تربیت بدنی

یکی از شاخه های مهم در تربیت بدنی طریقه اندازه گیری قابلیت ها ی جسمانی می باشد که بر اساس نتایج حاصله از این اندازه گیری ها توانایی های افراد مشخص می شود . قابلیت جسمانی زیربنای هر رشته ورزشی است که تحت عنوان مواد قابل اندازه گیری مطرح می گردند که ضمن ارائه تعاریف مربوط به قابلیت های جسمانی آزمون های استانداردی برای سنجش هر یک شرح داده خواهد شد .

قدرت عضلانی :

قدرت عضلانی عبارت است از حداکثر نیرویی که یک عضله با گروهی از عضلات برای مقابله با یک مقاومت مشخص ،فقط برای یک مرتبه می تواند ایجاد کند . واحد اندازه گیری آن کیلوگرم است . قدرت عضلانی در ایجاد سلامتی عمومی و اجرای مهارت های ورزشی نقش دارد .

انواع قدرت عضلانی 

قدرت عضلانی به سه دسته تقسیم می شود:

الف قدرت عضلانی ایستا :

عبارت است از حداکثر نیرویی که به یک جسم ثابت بتوان آورد .به عبارت دیگر مفصل تغییر شکل نمی دهد و وزنه جابجا نمی شود . بعضا”به عنوان قدرت ساکن از آن نام می برند . در این آزمون از قدرت سنج های مختلف اهرمی استفاده می شود . یک نوع این است که قدرت سنج از یک سو به دیوار مهار می شود و سر دیگر آن وصل به کابل فلزی است که در انتهای وسیله مناسبی برای وصل به قسمتهای مختلف بدن وجود دارد .

حرکت عقربه و تغییر میزان فشار خواهد شد (به وسیله قدرت سنج های عضلانی که تحت آزمایش است به این کابل وصل می شود و فشاری که وارد خواهد آمد روی نیروی سنج خوانده خواهد شد .

از نظر اینکه زاویه اهرم در میزان قدرت تاثیر دارد با یک گونیا عضو مربوطه را در یک حالت دلخواه از نظر زاویه قرار می دهند . نمونه دیگر نوعی فشار سنج است که در دست جای میگیرد فشار بر آن به وسیله پنجه ها باعث اهرمی ) وبالاخره انواعی از این قدرت سنج وجود دارد که در دوطرف آن دسته تعبیه شده است . با استفاده از این دسته ها فرد می تواند آن را در مقابل سینه قرار دهد و بادودست دسته ها را به طرف خارج بکشد و یا اینکه آنها را به طرف داخل فشار دهد . در این صورت عقربه قدرت سنج میزان فشار وارده را نشان می دهد (به وسیله قدرت سنج های اهرمی )

منابع و ماخذ

۱)رژیم غذایی ،زندگی نشاط آور، تالیف: مارگوت هلمیس، مترجه: عباس طائب.

۲)رژیم و تناسب اندام ،زیبایی اندام ،تالیف: نسرین علیپور .

۳)نرمش های کششی ،تغذیه تناسب اندام ،تالیف :میترا آفرین .

۴)رژیم غذایی اتکنیز ،تالیف :دکتر رابرت سی اتکینز.

فرمت :  قابل ویرایش | WORD | صفحات :۳۵

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

برای مشاهده سایر عناوین برروی لینک زیر کلیک بفرمایید